I like!





fyfan!

vilken jävla horribel natt vi haft!

för det första har jag svårt att somna, går inte alls, sen hör jag hur nån knackar på dörren från verandan, vid 2-tiden, tänkte väl att jaja det e väl nån av min pojkväns kompisar som e jävligt full å inte fattar att vi sover, så jag ignorerar det bara.

sen efter ett litet tag, ungefär en sån lång stund det tar att gå runt huset, så bankar nån skithårt på vårt sovrumsfönster, vi blir skitskrajja!
hör hur nån går där ute, ser en skugga av nån, det var fan riktigt läskigt, en till knackning, sen hör vi hur nån slår på dörren in till porten, strax efter bara... KRASCH, KLIRR osv, så är fönstret till sovrummet sönderslaget.
vi bara skriker, dels för att vi blir rädda, dels för att skrämma bort eventuella typer som kanske ska göra inbrott, vad vet vi lixom?
efter ett tag vågar vi dra upp jalusin, och ser att det e en tjock del av en trädgren som nån slängt in i fönstret och fastnat i persiennen.
helt vansinnigt!
jag ringer 112, där en kolugn tant försöker övertala mig att det förmodligen var ett fyllo som gått till fel lägenhet...
vilket vi inte riktigt är övertygade om.

det blev iaf en polisanmälan, och en snubbe från störningsjouren kommer och tejpar över hålet, och tar bort en massa glas.
då e klockan typ 4, vi vågar inte sova i sovrummet, + att det e glas överallt fortfarande.
så vi kollar på tv, helt nerviga och hoppar till för minsta lilla ljud.
jag somnar vid 5, vaknar vid 6, ska ju upp kl 7 å jobba... jättekul... men jag överlevde jobbet iaf. däremot pallar jag ingen personalfest ikväll. inte en chans!

många teorier om vem å varför osv har snurrat sen dess...
vi har fortfarande knappt varit inne i rummet, det känns förgiftat på nåt sätt, vi känner oss sjukt otrygga.

stackars ena katten satt ju i fönstret när detta hände, hon blev helt apatisk efteråt, men nu verkar hon må bättre, men e lite rädd fortfarande.
fan hon kunde ju dött?

jävla vansinne!

jävla internet!

asså jag blir galen!
i 2 dagar har internet varit helt mongo! jag kommer inte in på facebook överhuvudtaget, inte bilddagboken om jag kör mozilla, men i explorer funkar det.
jag kommer in på google på mozilla, men kan inte söka på nåt, det funkar däremot i explorer.
så frustrerande!
allt funkar på min pojkväns dator, så det måste va min dator som har knasat ur på nåt sätt.

vilken jävla natt... igår jobbade jag 9-20:30, fick tack å lov skjuts hem, så jag var hemma före 21 iaf :)
tokdäckade i soffan halv 11, vaknade halv 1, gick in i sängen, tokdäckade, vaknade vid 3 för ena katten löper å var skitdryg så jag stängde in henne i badrummet, sen kunde jag inte somna om igen.
så jag har legat i min kära soffa i mitt kära rum, och bråkat med internet, shoppat på ebay (för ebay funkar hur bra som helst), och kollat på Australias Next Top Model... mmm jag tycker sånt e underhållande.
det lustiga är.. skillnaden mellan Australien versionen och den amerikanska å brittiska.
i australien e åldern på deltagarna 16-19, medans i usa å uk brukar de flesta va minst 19 - 25.

jag är en periodare när det kommer till kaffedrickande, ibland dricker jag mycket och ofta, och ibland kan jag inte dricka det alls för jag mår bara illa av det.
nu e jag i en kaffeperiod, och jag har upptäckt hur sjukt mkt godare det är att ha sojamjölk i kaffet istället för vanlig mjölk. testa!!
annars tycker jag mest sojamjölk e ganska trist att dricka.

fick höra en ganska, eller mycket, galen sak häromdagen.
en snubbe från Uppsala som jag känner, eller min pojkvän känner väl honom mest då, men iaf, han e sån jävla sliten snubbe, riktig "devil may care" typ, som gör vad han vill i princip... och ser precis lika trasig ut...
iaf så var han nere i Barcelona, dit det där gänget alltid brukar åka och bo i squats, så träffade han en tjej, har för mig att hon är fransk, och hon blev skitkär i honom, och det visar sig att hon e stenrik, verkligen stenrik!
så han typ flyttar in i hennes lägenhet i Paris, sen drar dom till London och bor på lyxhotell, tror dom gjort det i några månader nu, och hon betalar allt!
känns som om vi borde hälsa på dom... hmm... ;P

jag kör på med mina övningar och har mest träningsverk i magen hela tiden, men det är ju ingen dålig grej :)

imorrn om 2 veckor är jag i London! så himla snabbt det har gått!
jag kan inte lova att jag kommer hem igen... haha

asså, jag tycker ju bara den här låten är så jävla bra! sinnessjukt bra! å jag har köpt en likadan prickig scarf som Joe har på sig i videon, syns inte så bra där, men kolla bilden under.



image3
gah! kan du sluta vara död nu? kom tillbaka! kom tillbaka som typ 30 år, sluta vara ett otroget as, som du faktiskt var, och bara bli min!
blir bara så ledsen ibland, eller ofta... när jag börjar tänka på att jag aldrig nånsin kommer att få uppleva "his presence" på riktigt, att jag måste nöja mig med bilder å videos osv allt jag kan få tag på.
det känns för jävligt att jag missade honom på Hultsfred -99, vafan? varför var jag inte där? nån jag kände lär väl varit där då?

fyfan...

undrar hur detta ska gå...

vaknade 04:15 imorse, försökte somna om, men det var omöjligt.
gick upp till sist å ligger här i soffan och dricker lite kaffe, det är meningen att jag ska gå upp om en timme... suck...
sen ska jag jobba från 9:30 - 20:30, ingen höjdare...

haha

jag lyckas alltid!!!

jag har nu fått min älskling att gilla The Clash så pass mycket, att han till och med har skrivit in dom på sin facebook!
ni skulle hört honom för ett par månader sen...ojojoj...då hade man inte trott detta!

men så här är det alltid, jag gillar nåt, han e jävligt misstänksam och väldigt... njaeee.... sen börjar han gilla en låt, sen en till, sen e han fast!
jag lyckades med The Doors, jag lyckades med The Velvet Underground, och nu The Clash.

jag vet ju bara att jag har den bästa musiksmaken som finns, eftersom jag e pretty much open to anything.
nåt jag däremot inte, inte gillar... är ny musik.
ny musik är värdelöst.
det finns ingenting bra som nyproduceras längre.
all kärlek är som bortblåst.
man kanske börjar som ett litet band i nåns garage, man gör det för att man älskar musiken, man älskar att spela, helt plötsligt e man bra, man får skivkontrakt, ett tag till gör man det för musikens skull, sen övergår det till pengar... pengar... pengar... å pengar... det enda viktiga.

nåt annat jag inte är särskilt förtjust i, är singer/songwriters, oftast svenskar, som sjunger på svenska... jag har egentligen ingen förklaring, jag gillar det bara inte.
däremot gillar jag rebeller, så Thåström, trots att han sjunger på svenska, är en stor favorit, likaså Timbuktu, han gör sin grej, han bryr sig inte så mycket om vad folk tycker å tänker, han e Timbuktu, and that´s it.

jag tänker inte sticka under stol med heller (okej, jag e 75 år och skriver helt plötsligt konstiga saker), att jag återgått till punk igen, om nu någon inte har uppfattat det ännu...
jag kommer ihåg när jag satt hemma hos min klasskamrat och granne Karin, som jag hängde med en hel del i högstadiet, och lyssnade på Strebers/Dia Psalma, Ebba Grön, och det var samtidigt jag hörde Nirvana för första gången, jag var 13-14 år, jag minns det särskilt väl, eftersom det var strax innan Kurt Cobain tog livet av sig.
det är lite typiskt mig... alltid för sen...
sen blev det väl mest hardcore, Refused... åhh... konserten i Ungdomens Hus i Öregrund -97... det var galet!
och första Fyrisfestivalen i Uppsala... vilka var det nu som var där? Randy minns jag... å jag minns att jag å Helena röjde som as, och trillade hit å dit, och under en massa killar, å vi trivdes såklart :D
det var på den tiden Fyrisfestivalen var nåt att ha... det var skateramper vid Fyristorget, det var massor av hardcoreband. och allt var gratis!
nu kostar väl skiten pengar? man går in i ett område där det mest är fulla 50-åringar som dansar till nåt coverband av nåt slag...
deprimerande...
oxå trist att det inte e Vattenfestivalen längre... i Sthlm då.

för övrigt blir det ingen Valborg i Uppsala för mig, Magnus har ju gips, och jag jobbar, men men... det e ju inte som om man missar nåt... samma sak varje år.
däremot ser jag sååå mycket fram emot Uppsala Reggaefestival, och jag hoppas hoppas hoppas Jenny följer med, du förtjänar nåt roligt!! och roligt ska vi ha, det lovar jag dig!
du å jag e partyprinsessorna juh! <3 jag saknar dig!!!!!!!!!!!!!!

ragaragaragas.... ibland skriver jag inte på en vecka, och ibland skriver jag så här långa grejjer med mest skit.

å jag vet ju att folk läser, så varför inte slänga in en kommentar då å då? just to make me happy? ;D

å som alltid avslutar jag med en video!

Ebba Grön - Staten & Kapitalet live nån gång... för länge sen...

migrän...

hade jobbig huvudvärk igår, somnade nog rätt sent, som det brukar bli när man e ledig...
vaknade runt 10 imorse med en helt fruktansvärd migrän.
jag gick halvböjd till toan, sedan letade jag rätt på de värktabletter jag kunde hitta, voltaren och alvedon, tryckte i mig ett gäng, efter ett tag var jag tvungen att springa till toan å spy.
huvudvärken var så hemsk att jag bara grät.
lyckades till sist somna om, vaknade och mådde något sånär bättre, men jag har legat i sängen hela dagen och sovit mest hela tiden.
det är okej sålänge jag ligger ner, men så fort jag gått upp, så har det bara dunkat till i huvudet.
så jag har iallafall kunnat ligga i sängen och läsa, tack å lov, sen släpade jag in datorn hit och har legat och kollat på en massa serier.

det kommer bli en knasig natt... jag har ju sovit hela dagen, så jag e inte ett dugg trött, och mitt <3 ska kolla på UFC 03:30, så han kommer oxå hålla sig vaken.
tack å lov att jag e ledig imorrn med.

jag tycker en youtube vore passande, frågan är bara vad...
ahhh... bara för att jag älskar King Tubby, och Lee Perry är kung, och Lee Perry kommer till Uppsala Reggaefestival!


från mig till dig <3

Du, jag vet en hemlighet
Det finns en stjärna man får ta ner
Det finns en stjärna som är din
Och vill du veta en sak till
När skeppen lägger ut från land
Och du ska långt långt bort nånstans
Ta den alltid med i din hand
Ta den alltid med överallt
Jag önskar dig allt vackert för du är
Det bästa som jag vet

Vad jag önskar att du får
Allt det där som du vill åt
Jag önskar seglen tar dig med
Till en oupptäckt planet
Ingenting av det här
Ingenting av det där
Jag önskar dig allt vackert, för du är

Det bästa som jag vet
Det bästa som jag vet
Det bästa som jag vet
Det bästa som jag vet
Det bästa som jag vet

Följ med fjärilar och fåglar som du ser
Kasta allting som du inte vill ha med
När vägen går isär och floden blir ett hav
Låt din stjärna visa vilken väg du ska

Det bästa som jag vet
Det bästa som jag vet
Det bästa som jag vet
Det bästa som jag vet


daaaamn!

jag gick ner 2½ kg efter min fruktfasta!
känns så bra! har fått en sån kick så det e helt sjukt! däremot e jag sjukt trött på frukt... hahahaha

men nu kör jag värsta träningsprogrammet med min balans/pilatesboll varje dag.
satte på en vinyl, körde övningarna tills ena sidan tog slut, vände på skivan, å dansade/skuttade/joggade på stället, tills den sidan var slut. regnade ju ute, så pallade inte gå ut.

vet inte vad det är... men jag är på G!!!!

London om en månad! ahhhhhhh! vet inte hur jag ska hinna med allt medans jag är där!
måste åka dit igen senare i år, i minst en vecka, sen vill vi till New York oxå.... hjälp!

jag har nog inte rest sen 2004 när vi var på festival i Tyskland... jag saknar det! jag älskar att flyga!


for you

Jenny, den här är bara till dig, se hela, å vrid upp volymen :)


dreader than dread

I´m still on it!
1½ dag har gått, 1½ dag kvar :D
däremot pallar jag inte grönsaksjuicerna som jag ska dricka till lunch osv... det funkar bara inte... okej ett glas... men 3 stora glas... det går bara inte, så jag håller mig till fruktjuicer varje mål istället. borde väl inte göra nån större skillnad, right?


fruktfasta

haha jag vet... jag e grym på att börja olika dieter, för att sedan misslyckas en dag... men denna borde vara rätt lätt att följa...
blir aldrig hungrig emellanåt, å det e såååå jävla gott! å så jääävla nyttigt!
min hy kommer må så bra! å min kropp kommer må kanon!
det är en 3-dagars fasta, men kanske kör längre... who knows? får se hur det känns.

denna är det iaf:

http://wwwc.aftonbladet.se/matovin/maten2.html

tur att jag har en råsaftcentrifug, nåt av det bästa jag köpt, lätt!

___________________________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________________________

igår var sista dagen på jobbet, nu e jag ledig i 9 dagar.... :D
what to do? e lite fattig... får koncentrera mig på fastan helt enkelt :)

kom ihåg... dina rättigheter!!

bow wow wow

seriöst... så jävla snygg brud! jag vill se ut som henne! jag vill ha hennes hår!!!!!


grymt


RSS 2.0