mjau

igår var vi hos veterinären med Bella, mellankissen, fast hon e minst i storlek, så hon e mest bebis... hon har andats tungt och haft skumma attacker, typ som när man sätter vatten i fel strupe...
stackarn var livrädd, men hon var så duktig!
kändes helt hemskt att stå och hålla fast henne medans hon skulle röntgas :(
veterinären kunde inte riktigt säga vad felet var, eftersom ingenting syntes på röntgen alls, däremot hörde han ett blåsljud på hennes hjärta, men det kunde lika gärna vara att hon var uppstressad.
hon fick iallafall en kortison spruta, som man ger mot astma, ifall det nu var det hon hade, och vi fick ett recept på kortisontabletter som jag var och hämtade ut imorse.
det verkar hjälpa iallafall, men jag sitter å väntar nu på att veterinären ska ringa upp så vi kan se vad som ska ske sen.

det blev iallafall ingen billig historia... 1800 för undersökning + röntgen... gah... jag vill inte ens spekulera i vad en ultraljudsundersökning av hennes hjärta skulle kosta...
och hon är inte försäkrad heller :( vi är idioter!

aja... hoppas han ringer snart... för sen måste jag ge mig ut i äckelpäckelregnvädret och handla sprit tills imorrn, å hämta paket på posten, å sen har jag tvättid oxå... blä.... jag vill ha en bil och en tvättmaskin... nu!

jaja

jag gillar att en å samma person kollar min blogg 20 ggr på en dag... är den så intressant? haha...

okej... helgen... var på liten najs förfest, sen in till Slussen å Patricia... av alla ställen... inte mitt första hands val kanske... en båt, som var proppfull, med femtielva trappor å våningar, så det blev lite snurrigt ett tag...
en massa alkohol, en massa fylla, en massa trevligt sällskap, en massa kaos ett tag, som löste sig och övergick till en "coq nice" tågresa, med musik mera alkohol, massa fart å så...
sen en galen efterfest på helt fel sida stan, en jävla massa mysande, absolut inget sovande, whisky till frukost, sen en sjukt jobbig dag på jobbet...

igår mådde jag skit för att jag var bakis, idag hade jag lite eller rätt mycket, ångest fram tills att Elin kom till jobbet så vi fick prata igenom lördagen, sen kändes allt kalas igen, och ser så jävla mycket fram emot lördag å Looptroop.
blir soft att festa på en ledig helg... hehe... fyfan...
kul å komma till jobbet, helt gråååå i ansiktet, med svarta ringar under ögonen, typ ingenting kvar av gårdagens smink, och sen kunde jag inte äta nånting förrän idag till lunch...
jag hade INTE handlat av mig kan jag säga... såg mest ut som en gammal Plattan horsare... ew....

Looptroop bara för det då, såklart!

illa

har jag verkligen inte skrivit nånting på 2 veckor? insane... vad har jag gjort?

senaste tiden har iallafall varit fullproppad med möten. i helgen var jag i Sandhamn med mina kollegor i ledningsgruppen, vilket var jävligt nice faktiskt. kul att umgås med dom på ett annat sätt, och lära känna dom som andra personer än vad dom är på jobbet.
vi badade i en såndär stor trätunna, utomhus, med kokhett vatten, det var lite jobbigt först när det var för varmt, men efter ett tag blev det jävligt skönt. satt där å drack en massa iskall cider... mmmm....
sen käkade vi middag, å sen röjjde vi satan i gatan, massa tequila, massa drinkar, pianospelande...  som jag uppenbarligen inte kan längre... trodde jag skulle minnas nånting... men det gick inte alls...
massor av dansande... uppe sent... men inte ett dugg bakis dagen efter, vilket är weird... för jag brukar alltid vara mest bakis av alla dagen efter, men jag var bara trött, som alla andra.

sen jobbade jag hela måndagen, på tisdagen var jag på kassaledarmöte i Täby, på ett hotell, underbart att träffa mina gamla kollegor, Astrid & Malin igen. det blev en lugn kväll, förrutom att vi förlorade en tävling och framförde kycklingdansen för alla... haha... men det gick bra.
såna möten kan däremot bli lite sega... man sitter mest och lyssnar, så kommer det någon gruppuppgift ibland, men annars har man mest ont i röven av allt sittande.

ledig igår, men in till jobbet på kvällen för möte.. igen... kom hem kl 12 på natten... suck.... tur att jag var ledig idag iallafall. har försökt städa lite. men jag e lat som vanligt.

imorrn ska jag ut efter jobbet med massa folk från jobbet, nästa helg ska jag se Looptroop, oxå med lite folk frpn jobbet, det blir fett najs. å då e jag ledig oxå, det e jag inte nu i helgen.

aja... men sho bre, hörs län... ok?
*skojja*

nystart my ass...

jag ska sluta skriva såna saker... det funkar ju aldrig...

hur som helst mår jag skit...  har haft feta jävla magknipen idag, ni vet när man får så ont i magen helt plötsligt, att man knappt kan gå upprätt, och man är tvungen att kuta på toan?
å sen bara sitter man där hur länge som helst...
jag gick hem från jobbet vid halv 1, tack å lov blev det inte kaos pga det, då hade jag väl mått ännu sämre...

å jag har inte varit sjuk sen i december förra året, å jag vet inte om det här räknas som sjuk, jag e ju inte sjuk på ett sånt sätt att jag har feber eller så... min mage e bara helt enkelt fucked up!

jag tror det e dags å bara rensa kroppen, det finns nog så mkt smuts därinne.... usch....

nu ska jag typ sova.. eller vila eller nåt... jag blev bara jättetrött bara sådär...

nystart

jaha
som vanligt... måndag imorrn = nystart av nyttigheter....
att det ska va så jävla svårt att hålla sig i ens en vecka... insane....


vista sucks...

så sjukt fort det gick! skadeanmälan i söndags, mail igår, tisdag, om att jag skulle få ut en ny dator, å imorse, onsdag, ringer en kille å säger att allt är klart, och vilken dator jag ska få osv, hämtade ut den på jobbet, å nu sitter jag här... trodde det skulle ta minst en vecka!

datorn e kanon, förrutom att knapparna sitter lite olika mot den förra, så det blir lite fel ibland, men det lär jag väl vänja mig vid...
däremot... windows vista... vilket jävla skit! seriöst? allt e bara dödsfult och helt ologiskt.
jag minns att jag tyckte XP var kefft i början, men det var åtminstone logiskt, och relativt likt windows ´98, men det här... jag fattar iiiiingenting!
tur att internet ser likadant ut iallafall... haha

åh, jag har säkert postat den här videon förrut... men fan... ni vet när man hör en låt, och det bara känns som om man har 100 fjärilar i magen, och allt bara känns helt magiskt? den här får mig att känna så...
helt fantastisk!



RSS 2.0