fina fisken!

det börjar bli såååå fint i mitt lilla rum nu! vill bara fota å visa, men det får vänta tills jag fått upp alla tavlor å grejjer.

förresten... Jenny.... jag har en surprise för dig... jag kommer förbi dig på lördag med den, om det är ok?
dammit, varför e du aldrig på msn? blääää.... :P

ska dra en timme tidigare till jobbet imorrn å köpa massa ramar å så :)
och så väntar jag på min skivspelare såklart...

idag har jag packat ner 3 kartonger med böcker och ställt in i förrådet, flyttat bokhyllan till mitt rum, och satt upp alla väsentliga böcker, dvd-filmer, och mina lp-skivor passade in perfekt i hyllan!
jättefint är det :)

jag å 2 av kissarna har legat i min soffa och kollat på L.A Ink hela dagen, förrutom att jag städat å grejjat osv.
är verkligen sugen på att göra den där tatueringen jag planerat hur länge som helst nu... inte denna månaden, men nästa iallafall.
helst vill jag ha sällskap å göra det... nån?

oh jag har satt igång min lavalampa oxå :D I love it! trodde inte den skulle funka, tror inte jag använt den på 5 år eller nåt... men visst fan funkade den :D

mer L.A Ink!

tråkigt...

det e trist att ha en blogg när ingen nånsin kommenterar nånting man skriver... jag har besökare, men ingen tycker tydligen nånting om nåt jag skriver, tråkigt...

så vad är upp?

jag kämpar som fan mot en förkylning, förra helgen hade jag ont i halsen, överdoserade Echinacea som fan, blev frisk, igår blev jag sjuk igen :( jag fortsätter överdoseringen av Echinacea... än så länge har jag iallafall ingen feber eller är dunderförkyld, hoppas det inte blir värre.
pallar inte vara sjuk från jobbet, det blir ju bara en massa tjat från chefen om läkarintyg, och det har jag fått nog av.

min skivspelare kom... skulle hämta den i fredags, stod i kön på posten, upptäckte att jag skulle hämta den i täby!?
irriterande som fan! ringde posten när jag kom hem, nåt hade blivit fel, så senast tisdag kommer den vara på posten i min ort.
så besviken jag blev... hade sett fram emot att sitta å spela igenom alla mina skivor i helgen. men icke...
hoppas på imorrn då...

jag solade igår, innan jag började känna mig förkyld, klart jag brände mig... men men... jag överlever... inte så farligt.

jag saknar vettiga människor i mitt liv, nån som sparkar upp mig ur soffan och drar med mig på äventyr!
annars är folk mest bara så förutsägbara och så mainstream, jag blir så trött på det.
särskilt folk på mitt jobb... åh vad jag hatar det stället!

jag vill verkligen bara sticka iväg... Spanien.. whatever... leva på luft! leva på adrenalin! leva för att leva!
inte jobba för att leva, tvinga sig själv till att andas för att leva.
jag är trött på saker, på pengar, pengarna tar endå bara slut varje månad, sen kommer det nya, som tar slut, om å om igen.
jag vet inte om det var bättre när jag inte hade pengar? ärligt talat vet jag inte hur jag överlevde, men det gjorde jag tydligen.
kanske tack vare min mor...
jag läntar till maj... till London...
det trista är, att i mitt huvud, förväntar jag mig att komma dit, och se att allting är som det var på 70-talet, folk bor i squats, lever på luft och adrenalin.
men jag vet att det inte är så, vill jag ha sånt, är det Barcelona som gäller.
jag hoppas däremot att jag får mer livslust av att åka dit, London calling to the underworld, come out of your cupboards, you boys and girls...

jag hoppas att känslan av att andas samma luft som riktigt levande människor har andats för 30 år sen, får mig att leva mera. ta tag i saker, och göra något för mig själv, för min själ, och för att JAG ska bli lycklig.
jag tror inte att det innefattar mitt jobb.
tror inte heller att det innefattar Sverige.

det här blev en jävla ranting, en riktig jävla raga, inte meningen att tråka ut er...
känns som om ingen bryr sig särskilt mycket iallafall.

jag vill hitta en person som kan återge mig livsglädjen.
kärleken har jag, den är perfekt som den är, jag vill bara ha mer liv utanför det.


I know...

jag är verkligen skitdålig på att skriva här... jag går alltid och funderar på saker som jag ska skriva om, särskilt på vägen hem från jobbet, så kommer jag hem, och allt är som bortblåst.
så blir en dag, två dagar, som blir en vecka... tiden går så fort att jag blir helt rädd!

jag håller på och fixar mitt rum, mitt flum-musik-rum, jag vet inte vad jag ska kalla det för... det blir som ett eget vardagsrum, soffa, bord, alla mina snygga affischer på väggarna, som jag köpt för längesen men som jag aldrig gjort något med.
jag har beställt en skivspelare som ska vara därinne, en typ bärbar, Numark, så inget skit, med inbyggda högtalare, för att slippa skaffa förstärkare osv.
är dessutom inte ute efter att lyssna på musik högt med bra bas osv, jag vill bara kunna njuta av mina vinylskivor.
ja, åsså kan jag ta ut den i vardagsrummet och koppla in den till förstärkaren om jag vill ;)

det blir mitt lilla krypin, där ska jag sitta och kolla på filmer, surfa, lyssna på musik, läsa böcker, få vara i fred lite. få ha mina saker omkring mig, bestämma själv.
saknar det lite, ha ett eget rum, som när man bodde hemma hos föräldrarna.
nu har man en hel lägenhet, visserligen, men ett eget rum är så mycket mysigare.
blir en sväng till Ikea efter lön iallafall.

jag är glad över mina nya musikupptäckter. från Clash öppnade sig en hel värld av musik, som jag till viss del alltid vetat funnits, men aldrig utforskat.
jag som ändå lyssnade mycket på punk när jag var 16-17, uppmärksammade aldrig Clash då. det var Rancid som gällde, för det mesta + all hardcore, Refused osv.
hur kunde jag veta att punken och reggaen hörde ihop så pass mycket? två helt skilda typer av musik, trodde jag.
och att det till och med blev en sån stor grej i London, med punkare som även släppte reggaelåtar på sina album, mitt bland alla snabba punklåtar, att det till och med imponerade på rastafarisnubbarna på Jamaica.
Och att kungen av reggae, Bob Marley, gjorde en låt om det, Punky Reggae Party.
och att som vita, bleka, pinnsmala punkare, lyckas imponera på ett sådant djupt rotat folk som rastafaris, det e banne mig en bedrift som heter duga!

sen därifrån till ska!
tokig musik, med så mycket energi, det är sanslöst! 10 pers på scenen, alla möjliga olika instrument, ibland rejäla låtar med texter, men ofta bara vansinnigt energigivande musik, med en massa tjo och tjim i mikrofonen.
finns nog ingen musik som, enligt mig, är så skön att dansa till som ska är.
och jag har gått på ravefester i flera år! (obs, för flera år sen)

just nu njuter jag mest av gammal reggae, från 60-talet, och ska, från 60-70-talet.

så, nu har jag skrivit av mig ordentligt!

video?

underbar låt... U-Roy - Soul Rebel (fantastisk kostym)



Big Youth

beach 2008

ja... nu e det dags igen... sorry att jag e lite seg på att skriva här...

jag har en plan, enligt den planen, når jag mitt mål i juni, når jag det tidigare är ingen gladare än jag ;)

för övrigt är jag verkligen sugen på att börja plugga, kultur, allt inom kultur, konst, musik, litteratur m.m.
men fan... måste plugga upp en jävla massa IG´n först.... så går det när man skolkar för mycket, och hellre står ute å röker istället för att vara med på lektionerna... jaja... gjort e gjort...

fuck fuck... jag behöver avsluta detta med någon grym video...




this is a public service announcment, with guitar!

yeah, I got a guitar for christmas, it´s beautiful!
not that I can play... but what the heck.. if Mick Jones can learn by playing along to records for a year, then why wouldn´t I?
atleast I used to play the piano back in the days, so I understand notes... a bit... ;)

so, what else?
I went to that Hey Joe thing on friday night, and it was wonderful!
Dennis Lykzén ( or how the hell you spell it...) was amazing!
me and Paulina was in the front, and we even got to sing in the microphone! (in fat text...)

"London´s burning, with boredom now, London´s burning NANANANANA (me)
London´s burning with boredom now, London´s burning NANANANANA(Paulina)"

funny as hell!
and some guy from the band came up to us later, when we was out having a fag, and he told us we were wonderful! our eyes was sparkling!
hahaha

oh, and some very hot guy tried to pick me up... I happened to diss him, didn´t mean to, but my head was filled with Joe, and Joe was everywhere, so it was simply not possible to talk to me.
me and P danced like crazy later, when the DJ was playing, mostly 50-60-80-80 songs, and of course some Clash.
amazing...

I wanna do it again! I don´t wanna wait for another year! gaahhhh!!!!!!!



RSS 2.0