löööön

yes, imorrn e det lön! härligt!

ska ner på stan, shoppa lite, luncha med min älskling, å jag funderar på om jag ska in å kolla pris å kanske boka tid för min tatuering... hihi :D
tycker ju det e dags lixxom... har funderat tillräckligt länge nu.
min andra tatuering funderade jag över i en kvart typ.. haha.. jag tycker väl inte den e så snygg längre, men den representerar ju mig som jag var när jag gjorde den, för snart 8 år sen, å den sitter där den sitter, så det e ju ingen idé å gå runt å ogilla den.
dessutom ser jag ju den aldrig, så jag glömmer bort den hela tiden... ;P

jobbade ensam hela dagen idag, ingen höjdare, men skumt nog bara flög tiden iväg, tack å lov :)

e så irriterad, kan inte kolla på youtube alls... det går i slowmotion... blä

nu ska jag fortsätta läsa på http://www.thescambaiter.com det e så jävla underhållande... kan sitta i flera timmar å bara läsa trådar om färdiga baits.

tjo!

hoppsan

fan vad min blogg varit populär de senaste dagarna då!

sjukt trött idag... det e konstigt... var på jobbet 10-15, men såna dagar är jag alltid mer trött än annars..
höll på att somna på bussen hem, å jag somnade i soffan senare när vi kollade på film.

har egentligen ingenting att skriva om.
käkade tapas till middag, det var najs :)
våran spis har pajjat igen, så vi kan inte laga mat, och som vanligt tar det hundra år innan nån av oss tar tag i å ringa hyresvärden om det.

på torsdag har jag jobbat 7 dagar i sträck... fyfan...
ledig fredag iaf, när lönen kommer... hihi... fast då känns det som om jag har en miljon saker att göra... måste först å främst köpa nya skor till jobbet.
dom jag har e verkligen underbara, men just nu limmar jag fast sulan med snabblim... funkar för stunden iaf...

på lördag ska jag och älsklingen gå å se nya Batman filmen, det kan nog bli mkt trevligt :)
fast den e fan 2½ timme lång!

hmm.... ska nog kolla på nya avsnittet av Weeds nu tror jag.. hoho...

bläää

ibland blir jag bara så trött på folk...
kan man inte bara gå vidare till nästa liv utan att passera GÅ?

aja...

jobbade idag, sen åkte jag å Paulina till Långholmen, mötte hennes kusin, och så satt vi å hängde på Långholmen i ett par timmar å drack lite öl.
jävligt najs.
det var rejv där för övrigt... sånt där mysrejv från 12 - 22, fett mkt folk å bra musik..
jag blev skitsugen på att dansa, men det e lite svårt att komma in i det där igen, när man varit ur gamet så länge... å dom jag var där med inte var så förtjusta i musiken.
det e vid såna tillfällen jag saknar mina gamla Helsingborgspolare... fast jag tror inte att dom ens lyssnar på sån musik längre...

well well...
nu ska jag typ slappa, sen gå å dö i sängen, å jobba imorrn igen då... bläääääääääääää

Jenny, jag vill vill vill att du ska med till reggaefestivalen! kan du inte lösa det så du åtminstone kan va med en kväll? hoppas hoppas hoppas
saknar diiiig!!!!!!!!!!!!!
puss!!!!!!
<3

for you!

Öland Roots

happ, har jobbat ett par dagar, å det kanske börjar bli dags att skriva nåt om festivalen...

David kom hit på torsdagskvällen med vin (å vi som tänkt sova tidigt..), så vi satt uppe till typ.. 3... å drack vin å spelade vinyl å busringde... haha...
upp kl 6 på morgonen, var faktiskt rätt pigg, iväg med tåget till centralen, å där börjar Davva dricka på min alkohol... vi fick tråkiga platser på bussen, ingen bredvid varandra, men så nära vi kunde, och jag hade en skiiiiiitpackad David framför mig, som härjade runt å drack konstant å pratade med alla, han var helt galen.
sen däckade han tack å lov, så det blev rätt lugnt å skönt.
de flesta på bussen verkade iallafall tycka han var lite kul.

6 timmar senare var vi framme i Kalmar, min alkohol var då slut... så vi käkade på nån grill, sen drog jag å David å Åke in i Kalmar för att jaga systembolaget, bankomat, och nåt ställe där David kunde skriva ut sin festivalbiljett från sin mail, eftersom han glömt den hemma.
det tog ett tag...

sen satt vi ett tag utanför grillen å hängde å spelade musik å drack lite, sen tog vi 4 en taxi till festivalen, vid det här laget började David bli dyng igen...

vi hängde ett tag utanför festivalen, pratade med lite folk härifrån orten, sen fixade vi armband å började jaga tältplats.
hittade ett bra ställe, men så träffade vi på fler från orten, och dom sa att det fanns plats i deras camp, så vi drog dit.
ett stort jävla camp hade dom, typ... 30 klottrare + lite löst folk + lite flickvänner.
vi tältade i utkanten av campet för att slippa det värsta härjet, (samt polisbesök..)
det tog väl 5 min, sen var vårt tält nerklottrat, inte för att vi brydde oss särskilt.. ett 99:- tält som vi ändå inte skulle ta med hem, så det var väl mest kul.

istälelt för att beskriva timme för timme, kan jag säga så här... hela festivalen var David okontollerbart dyngrak i ett par timmar, för att sen däcka i ett par timmar, för att sen vakna å börja om igen.

det bästa på festivalen var när vi satt på stranden på lördagen i flera timmar, med ett gäng folk, drack en massa, och spelade en massa bra musik. folk badade, inte jag dock. (badkruka)..

men faaan vad man önskar att man var kille vid sånahär tillfällen, det e så jävla drygt att jaga ställen att pissa på hela tiden, + att man blir kissnödig efter varje halva bärs man dricker.
blä på det!

festivalen dominerades av dräggiga klottrare, många som plankat in på campingen och som inte skulle in på festivalen, observera, inte alla klottrare är dräggiga plankare!!
sen var det mycket rootsfolk, hippies, barfota, dreads, ekologiska kläder osv, u know what I mean.
i övrigt var det blandat fjortisar, punkare, svensson-flummare.

det gick iaf förvånansvärt bra att sova måste jag säga, varmt i tältet, enda var väl att man var konstant orolig för att det skulle komma nån jävel å skära upp tältet.
jag gick runt med alla våra värdesaker på mig hela dagarna, det var jävligt mkt stölder på festivalen. vi klarade oss, förrutom att våra tältstolar blev stulna första natten, men men...

när vi kollade på första bandet, dvs det första VI kollade på, Faya Dub, som var skitbra, hittar Magnus en gammal jobbarkompis bara helt sådär.
och han drar med oss till en stuga typ 100 m från festivalen där hans polare bor, så vi sitter där å festar ett tag, sen tröttnade vi lite på dom, å gick tillbaka till festivalen, men det var soft iaf :)

vi såg Hoffmaestro på lördagen, dom var bra, deras låtar e verkligen skitbra, däremot blev jag lite besviken för att det kändes så ospontant på nåt sätt, det kändes som skådespeleri.
visst, det var massa energi, å en massa skuttandes runt på scenen å ropandes en massa diverse, men jag fick inte den känslan jag brukar få när jag ser nåt riktigt bra band. (eufori)
ska iallafall gå å se dom snart igen, så får vi se om det e bättre då :)

jag hittade för övrigt en gammal jobbarkompis jag med, helt otippat.
hon var där för Hoffmaestro :D

å på lördagsnatten dog elen två ggr, det blev helt kolsvart på campingen, lite scary sådär...

nu orkar jag fan inte skriva mer, men foton finns på fejsboken, blev inte så många, men ett par stycken iaf.


snart slut...

ja snart e semestern snart slut... *suck*, sen jobba 3 veckor, sen semester i 1 vecka till.
å inget vettigt har jag gjort... jag har verkligen bara legat i soffan sen i måndags.. förra veckan!
men på fredag e det Öland iallafall.

igår lagade jag en ris & böngryta, efter ett Jamaicanskt recept. helt okej, men hade nog blivit godare om inte riset blivit så överkokt att det mest smakade gröt...
fattar inte om det ska va så? riset skulle förkokas enligt vad det stod på kartongen, sen kokas ihop i 20 min med övriga ingredienser, klart det blir överkokt då?
sen stank hela jag koriander hela kvällen...

nä det fick bli en kortis detta, imorrn kommer David hit från Uppsala å ska sova här natten innan vi åker till Öland, så nu måste jag städa!

puss!

SÅJA!

galet!

jag e väl inget Beatles fan direkt, men jag måste bara posta den här videon!
det ska vara Beatles absolut bästa framträdande nånsin, och deras egna favorit, å det e svensk tv 1963.

fattar inte hur folk klarar av att bara sitta ner, jag skulle bli vansinnig å bara vilja hoppa upp å dansa!


bahhhhhhh....

lite uttråkad... man kan ju gå å sova, men jag har ju semeeeester!

skumt... jag går alltid å kommer på massa bra grejjer jag ska skriva här, men sen bara försvinner dom när jag sätter mig vid datorn...

iaf... jag hittade denna roliga sida: http://www.thisdayinmusic.com/birthdayno1
där man kan se vilken låt som var no1 i UK, US och AUS (men jag skiter i AUS, UK å US e vad som gäller. hade varit kul å se Sverige med...

så... på min födelsedag:
UK - The Jam - Going Underground/Dreams of Children
US - Pink Floyd - Another Brick in the Wall

jag e ju asnöjd med de två första! The Jam e bra, Pink Floyd e sheissebra!

pojkens födelsedag då!
UK - Tight Fit - The Lion Sleeps Tonight (hahaha)
US - Joan Jett & The Blackhearts - I Love Rock'n Roll (ahhh vad jag älskade denna låten när jag var liten!)

min 18-års dag:
UK - Run DMC vs Jason Nevins - It´s Like That (gryyyyyymmmmmish!)
US - Will Smith - Gettin' Jiggy With It (eeeeeewwwwwwwwwwwwwww)

ah pojkens med dårå!
UK - Geri Halliwell - Bag It Up (??????????)
US - Destiny´s Child - Say My Name (hahaha...)

samma sida:

Quote of the day:

"I don´t hate americans, I hate most of the people that live in America."
former Sex Pistol, John "Johnny Rotten" Lydon, 1980

jag kollade på Kristian Luuk´s videoprogram på 2:an idag, hans gäst var Fredrik Lindström.
En av hans videos var en skitgammal Magnus Uggla låt, på den tiden när Uggla var mer "punk" -77 tror jag...
iaf så poppade det upp en ruta som berättade att The Clash var inspirationen till Ugglas första album :)
I was proud :)

ja... jag behöver väl nån video av nåt slag antar jag... hmmm....

BÄSTA!!!!!!!!!!!!!!


bad dream

jag hittade en skiva för ett tag sen, med en massa gammal musik jag laddat ner förr 100 år sen... typ på Napster tiden... och blev återförälskad i Yvonne - Bad Dream, kollade på videon på youtube, och kom på varför jag blev så kär i den videon...
snubben som rakar av sig håret så han får en mohikan a la Joe Strummer... han var anledningen.
jävla snygg snubbe, då iaf, nu e han väl inte lika het...
men jag kommer ihåg att det var pga mohikanen jag älskade låten :D

kanske därför jag fastnade för Joe´s mohikan? det har bara legat å grott typ... och sen Annabella Lwyn´s mohikan... jag kanske skulle skaffa mig en? :P


nästa helg är det dags! Öland Roots!
det kommer bli helt galet!
vi är iaf 5 st som åker tillsammans, sen ska 17 (!) pers härifrån Slingan (där jag bor) dit, men vi lär nog campa långt ifrån dom... liiiiite för härjiga kanske... + en massa andra polare till dom....
fyfan...
jag kommer va så pajj!

å jag missade Jimmy Cliff igår :( hade inte råd att betala 300:- för det... :( hade endå inte kommit hem sen eftersom det e busstrejk...


RSS 2.0