162 dagar kvar

shoppade lite skivor i måndags, kom hem med 3 stycken.
en fantastisk reggaeskiva, The Harder They Come - soundtracket med Jimmy Cliff, Toots & The Maytals mfl, osså blev det en Specials skiva, grym brittisk 70-tals ska, The Beat, som är samma sak, brittisk ska, men även ett par punklåtar.

igår var jag på Warhol. grymt! riktigt grymt, förrutom avdelningen med filmer... det var som en stor fyrkant i mitten av ett jätterum fyllt med tavlor och foton m.m., och i denna fyrkanten fanns det en massa stora skärmar, om varandra typ, så satt man och kollade på en film, så hade man en annan film till höger, en tredje film till vänster, och en fjärde bakom sig, det var mest irriterande, och blev tröttsamt, och man hörde inte ljudet alls.
däremot fanns det ett najs litet rum med massa små skärmar, med hörlurar, där man kunde sitta och se på Warhol´s tv serie han körde på MTV 1987.
det var riktigt schysst, hade nog kunnat sitta hela dagen och kolla på dom avsnitten, såg väl 2 hela iallafall.

vi var helt slut efter 2 timmars upptäckande.
köpte en snygg affisch :)

jävligt skum reklam, och jävligt dålig... men men :)


åh imorrn ska jag faktiskt träna, på gym! hos sjukgymnasten.
det e bra, då kommer jag boka tider för att träna, då blir det iallafall av :)

164 dagar kvar

tills jag måste vara i perfekt shape. fan... 164 dagar låter inte mycket...
hur som helst, det är då reggaefestivalen är, och det har jag som mål.

hoppas jag får med mig NÅN tjejkompis i år, nog för att jag gillar pojkarna, men, ja, ni förstår säkert... alltid kul att ha en tjejkompis med sig som man kan springa runt å smyga med, och bli full med ;)

nu har jag iallafall kickstartat min viktnedgång, eftersom jag stått totalt stilla sen jag började med listan, för en månad sen.
nu är det grönsakssoppa å yoghurt och liknande, i minst 3 dagar, helst 7 dagar, om jag överlever det...

jag har dessutom jävligt lite pengar denna månaden, igen... fan... så INGET godis för mig!
och jag har bara köpt 1 sak på ebay, en bok.
var det nån som såg I Huvudet på Gynning igår? jag var bara tvungen att köpa Pamela des Barres bok, I´m With The Band.
men det får räcka denna månaden.

undrar om jag klarar att skriva ett inlägg varje dag dessa 164 dagar?
ska hitta en almanacka å sätta upp på väggen och kryssa för varje dag, och ringa in Dagen D.

tänkte nog sola på torsdag oxå, dags att förbereda det med.... tiden går så snabbt! helt sjukt...

jag lovar att rätt som det är, så är reggaefestivalen imorgon, och jag har inte gått ner ett skit i vikt.

dock har jag, nu på 1 år precis, gått ner 14 kg. det är inte helt fel? fast jag hade klarat 20 kg lätt om jag fortsatt vara duktig...


vår!

förhoppningsvis kommer det väl ingen mer snö nu.
tycker alltid det är jobbigt med övergångar från varmt till kallt, och tvärtom, det är svårt att veta vad man ska ha på sig.
jag fryser i vårjacka, svettas i vinterjacka... alltid samma problem, varje år.
ser folk i sina vårjackor, fattar inte att dom inte fryser! särskilt på kvällarna.

en sak snurrar i mitt huvud nu... ett jobb som kassaledare i ett varuhus som ligger närmre mig, bättre betalt, men jag måste alltså vara boss över ett gäng tjejer. skulle väl iofs inte vara något problem eftersom jag är "andre-kvinna" på mitt jobb, men det e lite knepigt eftersom jag inte känner dom.
helst vill jag ju ifrån företaget helt, men jag söker och söker, får bara svar att dom gått vidare med andra sökanden, eller att dom redan anställt nån, har varit på 3 intervjuer under vintern, inget napp.
detta skulle se bra ut på mitt CV, det är ett vikariat för övrigt, på minst 1 år.
men det känns trist att lämna mina kollegor där jag jobbar nu, vissa har jag ju jobbat med i 5½ år...

måste fundera på detta över helgen...

för övrigt har jag en ledig helg, är jävligt fattig dock, så inget kul kommer att hända, inte för att det nånsin gör det ändå....
på måndag skulle jag ha jobbat 8-20.... men jag hade en semesterdag kvar, så jag tog den då :D
då är planen att gå till sjukgymnasten, sen ska jag ner till en affär vid St Eriksplan och jaga vinyler.
är ledig på tisdag, och då ska jag på Warhol utställningen :D wieee...
jag var alltså inte där förra söndagen, som jag skrev.

fan jag måste kolla om det finns nån tvättid ledig snart!
jag skulle verkligen behöva ha en tvättmaskin och en torktumlare hemma....

kul å kolla besöksstatistiken... jag hade fler besökare på alla hjärtans dag än nån annan dag, var folk intresserade av att läsa om vad jag gjorde då eller? har inte ens skrivit nåt om det...
fick 10 rosor av mitt <3, vi åt middag, tanken var att kolla på film på min dator i sängen sen, men datorn ville inte vara med alls, så vi somnade istället.
men mycket mysig kväll :)

jag har helt gått ifrån idén med denna bloggen, tanken var att inte skriva, bara posta videos, men nu blir det så sällan överhuvudtaget, så det blir såna här... ragas som jag gillar att kalla dom.

"And the king told the boogie-men, you have to let that raga drop"

jag behöver gå igenom mina bootlegs, men jag kommer mig verkligen aldrig för att göra det.
jag är för seg.
laddar mest ner skumma amerikanska tv-serier och ligger i min soffa i min egna typ av "spliff-bunker" (hence Joe Strummer), utan spliffen då såklart. men däremot med 2 katter som ligger och kramas och tvättar varandra, helst på mig.


I suck...

på att skriva här...
grejen e väl att det inte händer så himla mycket.
jobbar, sover, jobbar sover... det är mitt liv, typ...

har precis varit hos sjukgymnasten, fått lite övningar för ryggen, ska dit på måndag igen.
tror alltid att det ska kännas jobbigt att ta av sig kläderna för att bli undersökt av en man, men det har faktiskt inte varit några problem alls.
herregud... hur många tjejer har inte tagit av sig tröjan och blivit undersökt av dom?
det e ju lika normalt för dom, som det är för mig att få 10 000:- i kontanter i handen, på jobbet.
sen gick jag hem därifrån, bra grej, behövde motion. tog typ 25 min.

jag hade en semesterdag kvar att ta ut nu, så den 25:e har jag semester :) det är en måndag, och jag är ledig på helgen innan, och på tisdagen, så ledig i 4 dagar, det e inte helt fel :D

på söndag ska jag å mitt <3 gå å kolla på Warhol utställningen. yay!
jag kommer typ bosätta mig där sen, hänga där en gång i veckan typ ;)
skulle lätt kunna sitta där å kolla på filmer från öppning till stängning.
det är några filmer som tyvärr inte kommer att visas, några som jag inte sett, men vill gärna se.
lär väl aldrig få nån chans att se dom...
men det är iallafall 2 filmer jag inte sett, som jag vill se, alltid nåt :)

Jenny, du borde komma nån dag och gå på utställningen med mig? du gillar ju Warhol :)
satt upp affischen än?
tror det kan va dags för en redig Uppsala fylla snart... eller vad säger du?

å på torsdag e det alla hjärtans dag! (och vi firar att vi förlovade oss för 5 år sen! shit...)
då blir det supermys!


RSS 2.0