åhhh...

jag tycker bara synd om mig själv...

kunde ha suttit på hard rock café nu å käkat värsta middagen med mina kära kollegor, men icke...
jag ligger i soffan å har tråkigt å känner mig allmänt svag.
har fått i mig coca cola utan kolsyra å lite blåbärssoppa, men jag ska faaan jobba imorrn! fatta hur mkt pengar man förlorar på att va borta en helg!
*suck*
hatar att få lönespecen å se hur mkt pengar som försvann... jävla skit...


bläääääääääää!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

kul natt....

svårt att somna... sov lite... vaknade... mådde sååååå jävla illa!
sen bodde jag på toan ett bra tag, trodde kanske att jag skulle må bättre om jag sov, men icke....
vet inte ens hur jag orkar blogga.

blev inget jobb idag, antar att det inte bli middag ikväll heller :( vilket toksuger....
hade verkligen sett fram emot det.... fuuuuuuck!

uhhhhh..... kan inte ens tänka på mat!

suck

var det nån som trodde jag skulle komma iväg till stan idag eller?

jag betalade räkningarna... insåg att jag fan inte har råd med några kläder...
ska ju på middag å grejjer imorrn.. sen ut nästa helg... fan...
jag vet vad jag ska ha på mig imorrn, men jag kan knappast ha på mig samma kläder nästa helg... inte för att jag bryr mig sååå mycket... men det är vad jag hade på mig på Timbuktu i december, så det e lite trist att ha samma på Timbuktu nästa lördag, igen...
äh... får väl hitta på nåt...

jag blev så irriterad när jag betalt räkningarna, att jag var tvungen att sova ett tag, å kände mig så skitsur över att jag köpt massa onödigt skit denna månaden.... fan...
å inte fan har jag särskilt mkt pengar på mitt kreditkort heller...

hoppas kläderna jag köpte på internet, hinner komma innan nästa helg, för då kan jag nog klura ihop nåt att ha på mig...
alt. jaga nån mer affär som vill sälja kläder på faktura... hmmm....

fabulös video å låt för övrigt...


...

satt precis och, i brist på annat, gick igenom min vännerlista på facebook...
det är verkligen mest följande kategorier:

* folk jag gick i skolan med, grundskola + gymnasium, dessa människor slängde man lite käft med mest precis när man hade hittat på varandra på fb, typ: "vad gör du nuförtiden?" sen inte så mkt mer.

* folk jag kände i Helsingborg, ungefär liknande konversationer som ovan.

* folk jag jobbar/har jobbat med

sen är det rätt så blandat... folk man känner genom andra, folk man bara snackat med över internet, nångång under alla dessa år... folk man träffat nån gång eller två.
sen är det inte så mkt mer.

så blir jag allmänt irriterad när man skriver något till nån, typ på dennes "wall", och personen inte ens svarar. det är riktigt drygt... så går man in på den personens sida igen efter nån vecka kanske, och upptäcker att dom minsann varit inne, skrivit på andras väggar osv.
don´t get it...

skulle shoppat lite idag, men som vanligt kom jag inte upp ur soffan... shoppade lite på internet iaf :)
imorrn kanske!

varför?

swedbank har ringt mig 2 ggr nu vid konstiga tider...
första gången, i torsdags, missade jag det bara, men dom ringde typ efter 20... idag ringde dom igen, när jag satt och räknade kassan... typ 20:30.. ja... seg kund på slutet där....
vad vill dom?
varför ringer dom på kvällen?
jag fick upp nån sida när jag kollade upp numret på eniro, och det var tydligen flera som hade missade samtal från det numret sent på kvällen.
synd att man inte kan spärra sitt mobilnummer från telefonförsäljare, det funkar bara med hemnumret... dumt...

aja... jääääättelång dag... trött... sova... ledningsmöte kl 9 imorrn... huuuu......

ser fram emot spiderdogs nästa lördag, å kassamiddag nu på lördag!
å jag måste komma på nån restaurang, å det e fan helt omöjligt... har ingen aning alls...

nån som har tips på en bra restaurang för 6 tjejer? skriv en kommentar!

fan...

e på sånt jävla skithumör idag...
å imorrn ska jag jobba.. å hela helgen har verkligen bara runnit iväg, å jag har inte gjort ett piss... faan...

så var jag på jakt efter film till min polaroidkamera... å det e så jävla dyrt!
det tillverkas ju inte längre... å nu köpte jag 2 förpackningar, dvs 20 foton, på ebay, för 325:- med frakt...
egentligen borde man spara så man kan köpa typ 10 förpackningar... vilket kostar flera tusen typ....

men det blir ju så fint med polaroidfoton!

I love it!

åsså ska det bli så JÄVLA kallt framöver! faaaaan.... orkar inte!

lol

om man klickar på mitt "namn" i bloggen, dvs det till höger... "roots rock rebel" så står det att jag är 21 år... jag gillare!

this is a public service announcement...

...with guitar!!

haha... jag satt å kollade på en film, så blev jag lite inspirerad, och plockade fram gitarren... som jag typ inte har rört på 1 år... å jag fick den julen -07... haha...
iaf.. övade lite ackord, sen fick jag ont i fingrarna och dekorerade gitarren med klistermärken istället... sen letade jag upp nån låt jag skulle försöka få till... men jag blev allvarligt förvirrad och bara satt å stirrade...

åhhh... jag måste lära mig!

gah..

vad blir detta? 3:e inlägget idag??
har verkligen inget bättre för mig... visst hade jag kunnat åka in till stan å dricka bärs, men fan, jag e alldeles för lat... soffan å Bella (katten) är så mysiga!

iaf... mamma ringde idag... förra året nångång, så fick jag ju veta att hennes väninna hade träffat min stora hjälte, Joe Strummer, i London på 70-talet, och gått på en "The Jam" konsert med honom...
iaf, så fikade dom idag, och då hade hon tagit med en bok till mig, en fotobok med The Clash, vilken jag naturligtvis redan har... eftersom jag har allt... *himlar med ögonen* men iaf, jättegulligt av henne!
har aldrig träffat henne, men det blir kul att göra det i vår, och verkligen få veta allt!

i brist på annat...

lite old-skool hip hop, new york, 80-tal...
visar hur brett det verkligen var när det slog igenom.

enjoy!




men åh...

jag MÅSTE se Maskinen live! kolla!
(ny låt på slutet oxå)


oh yes!

ledig i 3 dagar, igen... känns som om det var igår jag skrev det sist?
tiden går så sjukt fort!

jag älskar denna bloggen: http://fuxsake.blogspot.com/
vi har rätt lika smak när det gäller människor och musik... fast hon skriver väldigt mycket bättre än vad jag gör... haha...
*skriversomenfjortiz*

Matt Irwin´s blogg är ett hett tips oxå http://mattirwinlondon.blogspot.com/ riktigt grym fotograf!

när jag endå håller på... http://jacciechan.bilddagboken.se
klicka på varje dag i den bilddagboken... helt fantastiskt roligt! eller så har jag dålig humor... men ja... sjukt kul!

detox...

skulle jag seriöst behöva...
får börja planera en efter löning... sånt e ju alltid så dyrt!
typiskt att hälsosam mat alltid ska va svindyr!
borde va tvärtom...

nu ska jag iaf hetsbränna en skiva innan jobbet.. så jag inte dör av tristess senare... haha...
och jag behöver nåt att läsa oxå... hmmm....

för övrigt, kolla denna nya reklamen från England... så jävla grymt!
tänk om det bara kunde hända såna saker jämt?
det bästa är ju att det var många som inte ens visste om det, och bara blev helt överraskade på väg till jobbet, å bara hängde på å dansade.


*****

bara för att detta var bästa kvällen på väldigt länge...



Elin, kolla!

helg...

så jag har öppnat å låst butiken hela helgen... för första gången... spännande... självklart glömde jag en nödutgång vid låsningen i lördags, så jag kutade runt å stressade å hetsade tills jag upptäckte vad som var fel.

annars så blev det utgång i fredags, bara sådär... jag blev lite tvingad, fast det gör inget, det var jättekul å jättetrevligt å supersällskap!
var på Söderkällaren först, där det var packat med folk, så vi fick stå upp... vi gav upp och gick till nåt ställe, som jag inte vet vad det heter... men mittemot donken - medis, bredvid kellys typ... riktigt soft ställe.
satt där till halv 2, sen åkte jag hem med sista tåget. trots bara 4 starköl, så var jag lite bakis igår, inte så farligt, mest trött kanske... sov väl 4 timmar...

det var för övrigt helt dött på jobbet i helgen... i lördags öppnade vi 10, första kunden kom 10:45 typ...

mitt <3 och hans bror har lagat pannkakor till mig, värsta mumsigt :D

hoho

1000 apor hade ändå bästa låttipset igår: KOLLA HÄR

nu ska jag jobba! tjo!

....

asså jag är så satans snuvig!
inte sjuk eller så, men nyser hela tiden, skitjobbigt.

borde städa hallen... men det e så jävla najs å ligga i "pizzadelen" i soffan, med täcke med nytvättat påslakan på, och ha tvn på i bakgrunden å surfa... mmmmm.... vet inte om jag kommer ta mig upp härifrån...

drygt... jag hade tvättid igår, den sista tiden, 16-20, men man kan tvätta till 22.
så somnade jag, och vaknade efter 22, och gick ner till tvättstugan, och då var ju elen avstängd, så jag fick inte upp luckan till tvättmaskinen!
så gick jag upp samtidigt som M imorse, vid 6, första tvättiden börjar 7, och den var bokad. men elen var fortfarande inte på!
så jag satt och surfade till 6:59, då gick jag ner och kunde ta ut mina jeans...

tack å lov var det inga problem att somna om sen...

städa!

idag har jag tokstädat badrummet... jag skurade golvet, på knä, med rotborste... haha...
får köra hallen imorrn då....

nu har jag tvättid... tråkigt... men fan vad skönt sen när jag fått min tvätt å tork!

gah...

har verkligen bara sovit typ 5 timmar per natt, de senaste 2 nätterna... har inte kunnat somna om när M gått till jobbet.
så har jag lagt mig i soffan med datorn, och blivit lagom dödstrött tills att jag "egentligen" ska gå upp å göra mig iordning å så. it sucks... typiskt mig å mitt dåliga sovande, since forever...

det är för övrigt dödskallt i lägenheten, verkligen iskallt! verkligen det sämsta med att bo på bottenvåningen... men det e värt det på sommaren!

så... biljett till Uppsala Reggaefestival, kostar nu 800:- fram tills 31/1, för 3-dagars biljett, sen går det upp... 1000:- i februari, 1200:- mars - augusti.
att spara 400:- är ju aldrig fel... och jag ska ju dit, det e ju tradition numera, så det e väl lika bra å köpa vid löning?

å jag vill fan ha kvinnligt sällskap detta året!

vill ha...

saknar mitt fina Dun!


inkompetent städerska...

om man känner mig bra, så vet man att jag inte är världens största fan av att städa å ha det fint runt omkring mig... visst vill jag ha det fint, men jag är skjukt lat, och städar typ aldrig, såvida jag inte måste, å då menar jag måste för att nån ska komma hit å hälsa på, eller hyresvärden ska in och mäta nånting eller fixa nåt...
så nu e de ju så att jag vill ha hem tvättmaskinen å torktumlaren typ nu, så jag kan börja gå igenom högen med kläder som är i klädkammaren... så sjukt mycket kläder där...
och då måste jag ju städa badrummet och hallen, resten kan man ju stänga igen dörrarna till.. haha...
så jag började i badrummet idag, slängde en massa gammal skit jag samlat på mig, typ halvtomma shampooflaskor, och gamla ögonskuggor å skit, å saken e ju att man måste röjja innan man gör finliret sen... dvs putsar å fejjar...
jag röjde halva badrummet, sen fastnade jag totalt i badrumsskåpet med att plocka ut allt, slänga hälften, putsa fint, ställa in allt fint, sen var jag helt slut... orkar inte mera...fan...

å fatta att jag jobbat som städerska i 1½ år!
1 år av det, var att städa rika personers gigantiska hem... eftersom dom har städerska 1 gång i veckan, så var det mest finstädning, + att de flesta "röjjde" själva innan man kom dit, så vi dammade å putsade å dammsög å torkade golv typ.
jag saknar det lite... det var så kul att kolla på folks saker... å drömma lite...
en gång när jag var hos familjen som hade det största å finaste huset, så skulle ena sonen ta studenten, och vi hjälpte mamman i familjen att ställa iordning borden ute, inför mottagningen sen.
å hon hade värsta problemen, å visste inte hur hon skulle placera allt... det var väl ett femtital personer som skulle dit... så frågade hon mig: "Hur gjorde din mamma när du tog studenten?"
som tur var hann jag inte svara... för vad säger man? öhhh... vi var typ 10 pers i en liten 3-rums lägenhet... vi satt på det som fanns att sitta på...

vissa har det bra... synd att dom ofta inte ser längre bort än sina i-landsproblem...
men jag ska inte snacka skit, för det var en trevlig familj.

jag städade oxå på en skola i Uppsala... den var inte rolig... särskilt inte om man städade den själv... det tog typ 4-5 timmar... förstå att dammsuga efter skitiga barn som springer runt med skorna på... det var en sån gammal skola, typ 3 våningar.
det var iofs ganska kul det med... men jävligt jobbigt...
fast städa på en färja, som gick Helsingborg - Helsingör, var nog det värsta.. fy satan... fatta vad äckliga lastbilschaffisar är?! dom är ju inte nådiga när dom går på toa kan jag ju säga... höll på att spy ett antal ggr... äckliga toaletter + en båt som gungar = inte glad jag...
roligaste var ju när en av kaptenerna (dansk) gick runt med mig och skällde ut mig och visade vart jag städat dåligt, och jag fattar inte ett skit av vad han säger...
jag sa upp mig rätt så snabbt därifrån... tror jag jobbade där en månad.
städa en bank efter det, lite bättre kan jag ju säga...

hur som helst, jag har aldrig gillat att städa, kommer nog aldrig att göra det heller, kan verkligen inte se mig själv som nån hetsig morsa som springer runt å städar såfort det kommit lite grus på golvet...

tjo!

???

asså det där med klubben... jag vet inte riktigt om jag vill göra det?
det känns lite sådär... som om jag är lite för lite inne i "klubbscenen" för att kunna göra en sån grejj... har inte riktigt koll...
har ingen större lust heller tror jag... inte just nu iallafall...
kommer säkert ångra det sen, men det känns som om man ska göra det, ska man göra det ordentligt, å inte halvdant... det känns lite som att det skulle bli så, lite halvdant, och som att folk då som kan sånt bättre än vad jag kan, skulle ta över allt, å jag bara åka med, å det känns inte så roligt.

ska jag göra en sån grejj, ska jag fan va rejält peppad på det, å det är jag inte.
sad but true.

nu vill jag bara att det ska bli sommar igen...
det känns dessutom lite blä att bara bli 2 på jobbet i 1½ månad... det känns rätt jobbigt... inte omöjligt, men tråkigt.

2008

bra år! nytt jobb, nya människor, 2 bra festivaler, massa bra konserter...

gjorde en sånhär på bilddagboken, postar den här med tänkte jag...
idag e det snökaos ute för övrigt..

alla som läser min blogg å har en egen blogg, kan ju se detta som en utmaning... jag vill läsa om era 2008! :)

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
japp

2. Höll du några av dina nyårslöften?

kommer inte ens ihåg mina nyårslöften, men troligen inte

3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
ja

4. Dog någon som stod dig nära?
ja, inte jättenära, men en vän

5. Vilka länder besökte du?
England!

6. Är det något du saknar år 2008 som du vill ha år 2009?
mer fest!

7. Vilket datum från år 2008 kommer du alltid att minnas?
1 november. Looptroop med järngänget!

8. Vad var din största framgång 2008?

jag bytte upp mig från kassaslav till kassaansvarig

9. Största misstaget?
kan faktiskt inte komma på nåt....

10. Har du varit sjuk eller skadat dig?
otroligt lite sjukdomar fram tills december, 2 förkylningar

11. Bästa köpet?

ojojoj... har köpt så mycket....

12. Vad spenderade du mest pengar på?
vinylskivor och onyttigheter

13. Gjorde någonting dig riktigt glad?
mitt nya jobb

14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2008?
Looptroop - Bandit Queen

15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?

gladare

16. Vad önskar du att du gjort mer?
rest och festat

17. Vad önskar du att du gjort mindre?
supit på julfesten...

18. Hur tillbringade du julen?
med mamsen

19. Blev du kär i år?
ja, dvs, i min pojkvän, varje dag :*

20. Hur många one night stands?
nada

21. Favoritprogram på TV?
cops

23. Bästa boken du läste i år?
vet inte.. har läst alldeles för lite

24. Största musikaliska upptäckten?

Santogold

25. Något du önskade dig och fick?
reggae/hiphopvänner

26. Något du önskade dig men inte fick?

viktnedgång...

28. Vad gjorde du på din födelsedag 2008?

jobbade

29. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
troligen

30. Vad fick dig att må bra?
nytt jobb

31. Vilken kändis var du mest sugen på?
Joe Strummer... vem annars?

32. Vem saknade du?
Jennyn... ofta

33. De bästa nya människorna?

Elin!

34. Några visa ord:
passa på! snart e det försent! make the best of it!

scary...

sitter å tråksurfar runt lite, hamnar på nån blogg, hamnar på nån annan blogg osv. så läser jag lite i en tjejs blogg, hon har bilder från hur hon spenderade sin nyårsafton... en söt 22-årig tjej med mörkt hår, snyggt sminkad, lockar i håret, så kommer jag längre ner på sidan, och det visar sig att hon spenderade sitt nyår på Livets Ord, i Uppsala...
jag kommer på mig själv med att sitta och kolla vad dom dricker på bilderna, om dom dricker alkohol... vore inte det skitkul? om tusentals livets ordare blev dyngraka? karatefulla lixxom... hahaha...

ja shit... dom där gick man ju inte säker för när man bodde i uppsala... kommer ihåg nån fyrisfestival, tror det var jag och Isabelle, vi träffade på 2 trevliga tjejer utanför Terrassen (hette det Terrassen då ens?) eller snarare så att dom träffade på oss.
vi fattade ingenting, och gick upp å satt vid ett bord på krogen för att snacka med dom här jättetrevliga tjejerna, fast det var liiite skumt att dom drack typ cola, kommer inte ihåg så noga.. men vi pratade om allt möjligt ett tag, sen kommer frågan... dödsstöten lixxom... "känner du till Gud?"
öhhhhhhhhhhh..... " men, just det, skulle inte vi träffa hon, vahettere...?" "ah just det ja, borta vid det där stället?" "ja vi måste nog gå nu, hej då!"

asså shit! jäkla människor alltså! att dom orkar?
undrar om dom har nån typ av bonussystem för hur många människor dom värvar?

hittade detta på youtube.. asså okej Carola har väl alltid varit en knäpp livets ordare, men vafan gör Dogge där???
typ 3/4 av sveriges hip hop människor (artister som fans) tycker att han sålt sig med cykel på köpet reklamen... jag har alltid tyckt att det endå varit okej, han har en familj att supporta, och han är en soft snubbe, men det kan bara inte vara så illa, att man ställer upp på Livets Ords nyårsfest?


såja

ÖNSKAN: Ida, skriv en blogg om nyårsfesten! :)
*******************************************************************************************************************

annars e allt okej, känns som vanligt igen, förrutom att jag hostar slem å måste snyta mig ibland, men det överlever jag. så back to work tomorrow!

jag har fått en förfrågan, som jag inte riktigt har vågat svara på ännu.
det är så att enn viss herre, typ 10 år yngre än min far, som är rätt känd i Sverige för att ha startat den största svenska rockfestivalen, samt en stor klubb i Sthlm, som inte finns kvar längre, 2 andra festivaler, och ett skivbolag... mailar mig på myspace, och sist frågade han om idéer för eventuellt flera Clash-projekt, (än hyllningskonserten till Joe som är varje december). och nu tyckte han då att jag har mkt bra musiksmak, så han vill att vi ska starta en klubb tillsammans, inspirerad av London -77...
det vore ju faktiskt en jävla grej, egentligen! a dream come true! men jag vet ju inte om jag vågar!
jag e ju som jag e... väldigt tystlåten innan jag känner någon bra, och allt jag annars har i skallen och skulle kunna prata med såna människor om, det försvinner liksom när jag står face to face med dom...
så jag är rädd att det skulle kunna gå åt helvete, samtidigt som det e en jäääävla chans!
förstå att ha din egen klubb där det spelas just den musiken du älskar och brinner för.
däremot har jag ju verkligen inga erfarenheter när det gäller sånt... alls...
jag skulle behöva ha en till partner, som kan stötta mig, är det nån som är sugen?

om projektet blir av... nån gång... så kommer den vara inriktad på just den musiken som var stor i London -77, det var punk mestadels, men även reggae. det var vad punkarna i London lyssnade på, reggae... svårt att tänka sig, men det är sant. mycket ska blir det oxå. massa ska!

just det ja, jag har ju köpt en kalender... köpte den i november tror jag, men den börjar gälla 1 januari... så de e väl dags att plocka fram den nu... så jag kan komma ihåg alla mina åtaganden i framtiden... typ att jag ska på budgetmöte nästa lördag med ledningsgruppen från jobbet... låter kul va? typiskt att det är min lediga helg...
jaja....

men är du sugen på klubb, hojta!

jaha...

känns skumt att det e 2009 nu...

hoppas alla hade ett bra nyår iallafall, själv mådde jag väl inget vidare.
vaknade imorse med 38,5 graders feber, och har bara legat i sängen hela dagen å mått skit.
verkar som om det är influensa jag fått, hoppas jag är frisk tills i helgen när jag ska jobba iallafall, har inte råd att vara sjuk.

RSS 2.0