vilken natt...

jag och fröken I, mötte upp A och 2 av hans polare. drack mängder på en uteservering vid Medis, blev jättefull/a, åkte till Långholmen, och jag, A och 1 av hans polare, badade "nästan" nakna under västerbron....
haha
det var så jävla kul!

det vill jag göra fler ggr!

Stockholm Boogie for the win!

R.I.P

Rest in pop, Michael Jackson :(

min allra första cd, var Michael Jackson - Dangerous... shit vad overkligt det känns!
jag kunde inte somna inatt, satt uppe alldeles för länge... tur att jag slutar 16 idag iallafall, det klarar jag nog.

hade en najs eftermiddag igår med mitt M.
jag gick först på stan ensam innan han slutade, köpte typ en bh, min lön hade inte kommit än, dom hade knasat till det på lönekontoret.
så jag gick mest runt å kollade... skulle möta M kl 16, så när jag var på väg till hans jobb, ringer jag å kollar lönen, å då har den kommit... typiskt... kunde jag ju shoppat juh... eller inte...
eftersom jag freakade loss på ebay häromnatten, och köpte 8 st hip hop vinyler, + 2 till igår kväll... haha...
billiga sådana iofs.

iallafall, så köpte vi sallad på Panini - Regeringsgatan, och lite öl å lite smirnoff ice, och skulle sitta vid kajen nedanför gamla stan, men det var så mkt folk där, så vi gick till andra sidan å satt i gräset nedanför slussen istället...
sjukt skönt var det... jag ville typ aldrig resa på mig efter att jag lagt mig i gräset...

jaja... dags å klä på sig kanske...

Bella

glömde skriva hur det gick med henne ja...
vilken dag det var...

lämnade henne hos veterinären strax efter 8, skulle hämta henne halv 2.
(obs att det tog ca 15 min att gå från busshållsplatsen till veterinären, med en 3 kg´s katt i en bur... tungt...)
fiberoptiken och undersökningen skull gå på 2000:-
(jag tror att man kan få inbetalningskort och betala senare...)

veterinären ringer sen och säger att dom inte hittat något specifikt. ingenting i svalget, inget som fastnat, bara en enorm slemansamling i näshålan.
veterinären hade "freestylat" lite och röntgat hennes huvud, detta kostar då 1000:- till... jag går med på det, trots att han inte ringt och frågat, för hade han ringt, så hade jag ändå sagt ja, 1000:- hit eller dit... Bella är värd mer än så.
+ att dom tog bakterieodling på slemmet, kostar 1000:- till... jaja... där kunde jag iofs sagt nej, men jag vill ju veta vad som är fel.
jag frågar om man kan få inbetalningskort på detta, eftersom jag inte riktigt satt på 4000:-  dagen innan midsommar...
men det gick inte...

så jag får helt enkelt kasta på mig kläderna, hoppa på tåget in till stan, gå till M´s jobb, hämta hans kreditkort, sitter å wappar för gäves på tåget tillbaka, för att se om det är någon buss som går till veterinären, lyckas inte hitta någon, så hoppar av i Handen och går helt enkelt hela vägen dit... och då hade det börjat regna...
jag går så snabbt jag kan, är där på 20 min, helt blöt.
sen är det bara att knalla ut i regnet igen, med katten, missar bussen, får gå till pendeln igen.
sen till apoteket, köpa nezeril till Bella, sen hem med katten, ut i regnet igen, för jag måste hinna köpa kattmat till de andra katterna eftersom vi ska ut på landet, och dom 2 ska vara hemma.
vi det här laget är jag helt slut eftersom jag inte kunnat ta det lugnt en sekund på hela dagen.
måste fixa kattsandslådorna + packa till mig och M, och packa Bella.

orkar inte skriva nåt om midsommar, det regnade typ... var trevligt å så, inget speciellt.

Bella mår däremot mkt bättre nu.
inga nysningar, låter inte täppt heller.
vet inte riktigt vad som hjälpte... nezerilen kanske?

jaja, det var allt...

new shit

jag tröttnade på min musikblogg jag gjorde för ett tag sen, den blev inte som jag tänkt, så jag stängde ner den.

gjorde en tumblr istället, inte riktigt som en blogg, något mittemellan blogg och twitter? jag vet inte... jag använder inte twitter, men ja... jag skriver typ inget, bara postar vad jag känner för, typ om jag hittar nån bra youtube video, eller en bra låt, eller en snygg bild, eller whatever...

så kolla om ni har lust.

http://shebeen.tumblr.com

soool...

underbart väder idag!
var ute och gick i en timme, sen kämpade jag med att rensa rabatten i typ nån timme eller två... vet faktiskt inte när jag började, tills jag var helt slut, å särskilt långt kom jag inte, för det är så sjukt mycket att rensa!

klippte gräsmattan igår med M´s kompis kantklippare, men det blev mest att klippa bort det värsta, för det var som en djungel... så fortsatte jag lite idag, men plastsnöret som snurrar runt och kapat gräset, tog slut, så jag kunde inte klippa mera.

våran lilla bäbis, Bella, som är 5 år, men tror hon är kattunge fortfarande... har varit lite krasslig... typ täppt, nyst, andas skumt å så, så M var med henne till veterinären igår, och han tror att det är något som fastnat bakom nån typ av flikar som katter har i svalget.
så imorrn ska jag lämna in henne, så ska hon sövas, och dom ska gå in och fixa...
usch jag tycker det är lite läskigt... hon är så liten :(
jag kommer sitta hemma å vara jätteorolig hela dagen.
tror dock jag kommer få Sims 3 i brevlådan imorrn, så jag har nåt annat att tänka på istället.
om nåt händer min lilla Bella, vet jag inte vad jag gör... hon är ju som mitt barn!

håll tummarna imorrn!

usch...

känns så sjukt tråkigt att börja jobba imorrn igen...
känns som om jag varit ledig i 2 dagar typ.

har verkligen inte gjort ett skit av den här semestern, deprimerande... å vädret har varit skit oxå... :(

får väl va glad åt att jag bara jobbar måndag å tisdag, sen ledig i 4 dagar, å det e ju midsommar.

ojoj

jag + uppdatering i tid = riktigt dåligt...

konserten, öhhh... förra fredagen... Method Man & Redman, var så jävla bäst!
alla som struntade i det pga att det var "för dyrt" med 450:-, ni är så jävla värdelösa! bara så ni vet! :P
dom levererade en sån sjukt bra show så det var fan inte sant! slog totalt alla konserter jag nånsin varit på, inklusive Looptroop i november förra året, och Refused -97.

i onsdags åkte jag till Uppsala, gick hem till J, å hade mkt bra snack, sånt man borde ha typ väldigt mkt oftare, å fick busa lite med Jack oxå, världens sötaste!

sen var jag å mamsen ute å red islandshäst på torsdagen. väldigt kul att jag utan problem fick på mig mina gamla ridbyxor som jag inte använt sen typ -02.
det var lite tråkigt att rida islandshäst, för jag ville helst jobba ner pållen på tygeln osv, men det kan man inte riktigt på islandshästar, utan det var mest att åka med bara...

iallafall så fick jag världens träningsvärk efteråt...

idag var planen att avsluta semestern med nåt kul, och enligt smhi skulle det inte alls regna idag, vilket det har gjort, hela dagen...
så jag har hängt på Långholmen hela dagen, i regnet, eller under bron, vilket faktiskt har varit helt ok, och jag har rejvdansat en massor, som jag inte gjort på flera år, å de har varit askul.
svårt att förklara, men det e inte som att dansa till whatever musik på nån klubb... väldigt mkt annorlunda.

nu är tanken sova, och sova massor imorrn...

puss!

uppdatering

dåligt med bloggande på senaste tiden har jag märkt...

hur som helst, så var Method Man & Redman typ den bästa konserten jag nånsin varit på. kom därifrån helt dränkt av svett, öl och vatten.
Spiderdogs var oxå kul, vad jag minns iallafall... haha....

å en jävla lång tid tog det att åka hem... var hemma halv 8... gah...

på onsdag ska jag till uppsala, på torsdag ska jag å mamsen åka å rida islandshästar!
så roligt!
har ju verkligen inte suttit på en häst på typ 5 år....

kommer ha sån sjuk träningsvärk!

fest!

idag känns det mesta bra, så jag ska verkligen ha kul ikväll.
Method Man & Redman, och sen Promoe.

ibland känns livet verkligen svart/vitt... antingen är allt så jävla mkt skit å depp osv, eller så är allt bara så bra.

jaja, så kan de va.

tack för alla uppmuntrande ord, ni som kommenterade förra inlägget iallafall :)

kram på er!

depp...

så här ska det inte vara på semestern...

känner mig bara helt less på allt, å alla.
allt är bara samma sak, dag ut å dag in... jag är så trött på det!

jag är trött på att alltid vara den som frågar folk om dom vill gå med mig på nåt (ospecificerat), varför är det aldrig nån som frågar mig om jag vill följa med nånstans? eller göra nåt, vafan som helst.

jag är dessutom sååå trött på att alltid komma sist när jag är nånstans, ute t.ex. alla människor man träffar på, går alltid raka vägen fram och pratar med den jag är där med, och så har det alltid varit.
jag vet att jag inte är så pratig och framåt av mig, men varför är det aldrig ens nån som försöker?
är jag så jävla ful??

seriöst undrar jag om det verkligen är värt att leva det här livet.
jag vill ju inte, men vad fan ska jag göra för att komma ifrån det? hur fan ändrar man det?

jag är tydligen oxå så ointressant att man inte ens vill försöka umgås med mig. ovärt liv.

jag saknar att ha såna bra vänner att man inte ens behöver fråga om dom vill umgås, utan det ska bara vara självklart. självklart att vi går på den där festen tillsammans, självklart att vi går ut i helgen tillsammans, no questions about it.

då har det börjat!

semestern alltså!

åkte ut till landet igår eftermiddag, käkade en supernajs middag, åkte båt en sväng, å vattnet var helt blankt å stilla... underbart...
sen blev det fika, å så film.

i min å M's stuga finns det bara en våningssäng, och världens mest osköna soffan, så vi gjorde som vanligt... drog ner madrasserna på golvet framför tv'n och myste :) å sov där.

vaknade väl strax före 10, åt frukost, sen runt 14 började jag göra världens godaste rotfrukter/grönsaker/champinjoner i ugn... mmmm... gott... å Magnus grillade... mmmmmumms!

middagen kvällen innan var för övrigt typ den godaste grillade kycklingen nånsin! jag har seriöst ALDRIG ätit så mör kyckling! den bara smälte i munnen!
tror det var kycklinglårfilé.

japp, sen åkte vi hem!

har levt i shorts och linne, så jag har nog fått lite färg ändå :)








RSS 2.0