sego

ah jag suger på att skriva... känns som om alla mina inlägg börjar så...

i lördags var jag på personalfest, på en båt, skitkul :D

var ute å gick promenad längs med elljusspåret idag, lyckades hetsa upp mig själv som fan genom att lyssna på en massa gammal punk, och klura på mitt café jag absolut är inställd på att öppna, det är mitt projekt och min dröm.
och jag SKA förverkliga den.
nåt bra måste jag väl göra innan jag dör...
jag har definitivt bra kunder till caféet, redan.

så, när jag gick runt spåret, hann jag planera hela invigningsfesten :D

nu ska vi grilla, jag och min plutt.

jag har suttit ute i trädgården hela dagen å läst å solat... så najs :D

längtar till Öland Roots 11-12 juli.
vi är iallafall 3 som ska åka, mkt möjligt att alla Uppsala grabbarna följer med oxå... hihi
ser mest framemot Hoffmaestro & Chraa, fyfan vad grymma dom är!

London

Jaha, hur skall jag bäst sammanfatta London då?
Egentligen ska man skriva det samma dag det hände, så svårt att göra det i efterhand.

Se bilder iallafall på http://blasphemia.bilddagboken.se datumen 8-12/5

Hotellet är inget jag rekommenderar, visst funkade det att bo där, men är inte en kul grejj med hotell, just hotellfrukosten?
Vi gjorde misstaget att käka deras hotellfrukost 1 dag... fyfan... segt halvrostat bröd med äckligt smör å skabbig marmelad.
Special K med mjölk, fruktsallad, ni vet sån man köper på burk, och instant coffee och te. ja, juice oxå.
så i fortsättningen blev det Starbucks frukost, fan dom borde ha Starbucks i Sverige oxå! <3

Annars har vi mest gått å gått å gått... typ 5 timmar varje dag, mina fötter gör fortfarande ont...

Har sett vaktbyte i Buckingham Palace, gått på Portobello Market, Camden, Big Ben blabla.
Mycket parker i London...


Bäst var endå att gå till 37 Lancaster Road i Notting Hill där Joe Strummer bodde från -83 till början av 90-talet.
Även om det inte så mycket ut för världen, så var bara känslan av att stå där å veta att han bott där, att han stått där jag stod osv
bara helt fantastisk.

Men ja... föräldrar blir gamla... å det e läskigt när man verkligen börjar märka det, som med mamma i London, det hade sina riktigt
snurriga moment...
Kom på det, när mina föräldrar skildes, när jag var 7 år, och jag och mamma flyttade till en egen lägenhet, då var mamma
29! ett år äldre än vad jag är nu!
det känns knasigt...

Hur som helst, London e grymt, blir jag rik en dag, blir det en lägenhet i Notting Hill, W11.
Synd att Notting Hill fått en sån stämpel efter filmen.
För mig betyder Notting Hill nåt helt annat.

Jag och älsklingen har bestämt att vi ska dit i höst, då blir det en bättre runda tror jag :)


blä

jaha fan vad irriterande... åkte till Åhléns idag för att köpa den där resväskan, så var det stängt för ombyggnad... jävla skit asså...
så jag lånar av pojkens päron istället.

fan det händer en massa bra grejjer när jag e i London... på torsdag e det en dokumentär på Discovery Channel, kl 22, som heter 24 Timmar Innan Döden, en dokumentär om Jim Morrisons sista dag typ nåt sånt... så jag får väl ladda ner den om det nu går...
på fredag e det Punky Reggae Party på Mosebacke, fett irriterande att jag missar det :( kommer även vara tribute night för Mikey Dread.. sheit...
men ja, jag ska kanske vara glad att jag ska till London, men jag e sne över att dom måste planera in sånt när jag e borta :(  *surar*

Jenny, raring, jag kanske kommer förbi dig på onsdag kväll en sväng, om du vill?
åker till Uppsala direkt efter jobbet, å jag slutar 16, vore najs å passa på å ses maybe?

så.. här kommer jag bo i Notting Hill, London

image4

ah... ledig!

efter att ha jobbat 6 dagar i rad, blir det jävligt skönt att va ledig i 3 dagar :)
men jag har en del att göra...
förrutom det usual stuff, som att städa, så ska jag imorgon äntligen komma igång med morgonpromenaderna! som jag har längtat!

just det, vi fick nytt fönster i tisdags :D persiennerna är dock fortfarande pajj.

så imorgon blir det promenad, sen hämta diverse ebay paket, som säkert alla är till pojken... fast nån borde ju va till mig... tycker jag... sen ska jag gå å sola i centrum. sen blir det nog inget mera. jo... betala räkningarna kanske... blä..

på lördag måste jag dra å köpa resväska, har hittat värsta snygga på åhléns.
tänkte först låna av pojkens päron, men planen e ju att komma ut å resa lite mer i framtiden, så varför inte bara köpa en då. en lagom liten, som man kan dra efter sig.
den jag hittat e blommig :D




fin va?? hehe :D

hmm.. jag tror jag har tvätttid nån av dagarn oxå, säkert imorrn.. jag bokar alltid, sen glömmer jag.

köpte en ny digitalkamera idag, måste jag ju oxå ha i London, min gamla e fett stor å klumpig å har lixxom 3.2 megapixlar... min mobil tar bättre bilder än den...
köpte en Casio, med 8.1 megapixlar, jävligt billig var den oxå.



så har vi nog bestämt att dra till Öland Roots, reggaefestival. 11-12 juli.
det är inte riktigt som Uppsala reggaefestival... URF drar så mkt annat löst pack oxå, på Öland är det verkligen roots som gäller... flummare, galenskaper... typ som i Tyskland... haha...
kul kan det nog bli iallafall :D

imorse försov jag mig! förmodligen för att jag e så trött efter allt jobbande...
klockan på mobilen ringde kl 9, jag stängde av den, sen helt plötsligt var klockan 9:42 när jag vaknade med mobilen i handen... haha...
det var antigen komma försent, eller springa... så jag gjorde iordning mig på 10 min, gjorde en macka, gick jäääävligt fort till tåget, åt mackan på tåget.

happ... klart det blir en youtube video oxå.
det här är en ny favorit, Mark Ronson ft. Amy Winehouse - Valerie (Baby J Remix)



och Sanna Bråding sitter häktad för kokaininnehav/langning... vem är förvånad egentligen?

RSS 2.0