R.I.P

min kära laptop gick ett hemskt möte till öde igår... dränkt i trocadero... *snyft* jag saknar dig redan...

så nu sitter jag här med en fett gammal lånelaptop... funkar ju iallafall att surfa på, så det får duga så länge.
jag lär ju få ut en ny på försäkringen.

där ser ni! försäkringar är jävligt bra!
kul att slänga ut flera tusen igen... fyfan... gjorde misstaget att inte ta försäkring på en laptop en gång... efter 1 år lossnade skärmen från datorn...
jaha... bara å punga ut med 12000 för en ny... ugh...

lär garanterat bli försäkring på den nya, det vill jag lova.

hoppas jag får nån fin iallafall :)

jo

luggen blev bra, men jag är så sjukt ovan vid den.... fick inte till den alls imorse, så det slutade med en massa hårspray å hårnålar, så jag såg ut som vanligt idag...
sen vill jag oxå att den ska typ... "mogna" till sig... eller vad man ska kalla det... håret e ju alltid lite skumt när det är nyklippt... växer den nån millimeter, så blir det perfekt.

jaja... jobba heldag imorrn... blä... ledig fredag, har tvätt-tid, semester på lördag, vinylmässa i Solna... och som vanligt är lönen alltid jävligt bra när man haft semester... hehe... så jag kan nog shoppa endel... :D

däremot fick jag mina negativ från min svart/vita rulle, och det var typ 2 bilder som möjligen var nåt att ha... skittråkigt...
jag beställde scanning, men någon hade skrivit på följesedeln att de inte ansåg att det var någon idé att scanna dom... :(
jag får väl skicka in de 2 för scanning iallafall...

undrar om min scanner kan scanna negativ?

hur vet man det?

LUGG

imorrn efter jobbet ska Angelique klippa lugg på mig....

kul med förändring :)

längesen jag hade lugg...

experiment

okej, nu e det ju så att jag verkligen vill tappa dessa sista 7 kg (fatta att jag ändå gått ner 13 kg... sick...), så jag tänkte göra ett experiment.

från imorgon får jag inte äta godis eller dricka läsk alls. jag börjar med en vecka som mål iallafall... ja jag vet att det inte gör nån större skillnad, men sen en vecka till å en vecka till osv så blir det nog bra.
å jag e en jävla godisråtta, så det kommer bli svårt.

hur som helst får jag äta hur mkt frukt jag vill, och OSALTADE nötter.

japp.

sen brukar jag ju endå va rätt bra med sånt som att gå till tåget istället för att ta bussen, å gå i trappor å så.

jag har gjort en sånhär: http://www.lastfm.se/user/Shebeen värsta kul :D

'shebeen' är mitt nya favoritord tror jag...
gissa vad det betyder... svartklubb! fett coolt :D

åh jag satt å passade på en skitsnygg skinnjacka, sån rocker jacka ni vet? bikerjacka eller whatever... men budet bara gick upp å upp... *snyft*
nåja... kommer väl flera.

g´natt!

***

helgen går så fort... å fan vad jag klagar!


howeeeever....

har jag sagt att jag köpt en ny jacka? det gjorde jag iofs dagen innan 80-tals festen... den e helt underbar... skinnjacka... med luva... I love it! jag vill typ bo i den...

sprang runt igår å fotade en massa med min plastkamera. det e lite knasigt när man alltid annars fotar med en digitalkamera, man ser om det blir bra, man kan radera, fota igen osv.
har verkligen ingen aning om mina foton blir bra. har ingen aning om jag gör rätt... men jag antar att jag lär mig?
men jag vet ju, att om jag lyckas, så får jag såna grymt sköna bilder, det är vad jag ser fram emot.
ska strax gå å fota om ett objekt som jag fotade igår, utan blixt, tänkte att det skulle nog bli ännu grymmare med blixt, så jag testar.
kör med svart/vit film nu, eller ja, det var vad jag hade hemma.
måste köpa massa filmrullar vid lön...

det här är min allra första framkallade bild tagen med plastkameran, den blev lite cool va? jag gillaren iallafall.
jag gillar att blixten gör så att det blir som en cirkel runt.


gah

hur fan ska detta gå?

ledare? jag? inspirera folk till bättre resultat?

*suck*

åå

tittarsiffrorna rasar!
sorry att jag inte lyckas posta så ofta... det tar sån tid, och så måste man rensa bort allt skit som fastnar mellan de vettiga tankarna.. å de e fan mycket skit det!

hur som helst, 80-tals festen var skittråkig. jag å mina kära färgklickar till vänner, Jenny å Helena, fixade oss som fan, med blå ögonskugga å lila benvärmare osv osv u know....
så kommer vi till festen, dit det då SKULLE komma typ 20 pers... MINST!
tja... innan vi gick så var det kanske 10 st... å de var den sista halvtimmen typ...
inte en jävel förutom vi, hade ens försökt klä ut sig, alla var utklädda till "rock" med svarta jeans å nån svart tröja... typ... vardagskläder... humm...
jag e fett besviken.
å det slösade jag en semesterdag på?

hur som helst var det jävligt nice att sitta å snacka gamla minnen med Jennyn å Helenan, det borde vi göra oftare :)

lite söta va?


snygg make-up, eller vad?


det finns massa mera bilder på bilddagboken å facebook... :)

imorrn ska jag på möte... med diverse sthlms kassaledare.. *suck* men det hör väl till lixxom...

80-talsfest!

japp, tonight is the night!
ska bli sååå kul!

nu sitter jag å bränner musik, sen ska jag packa ihop allt å åka mot t-centralen, sen till Uppsala.
måste ju säga att jag ser jävligt het ut i mina kläder... haha. men faktiskt, snygga kläder om man tar bort benvärmarna iallafall... då skulle kläderna funka för en vanlig kväll ute. men med 80-tals smink å accessoarer å hår... hjälp!

tjo!

haha lite 80-tals musik då...




hår hår hår...

åh äntligen ledig... i 3 dagar... det känns som om jag alltid skriver blogg när jag ska va ledig, måste se skumt ut...
kom på att jag aldrig ser min blogg utifrån, går bara in å skriver, det måste ju va helt annorlunda om man bara går in på den första gången å läser allt... jag har en känsla av att jag upprepar mig rätt mycket, som t.ex när jag lyckades posta London Calling videon flera inlägg i rad... men så kan det gå!

huuuuuuur som helst... jag har en ny ikon... eller ja... om jag var lite coolare (läs: smalare) skulle jag lätt sätta på mig, inte allt, men ja... inspireras då, mer av vad hon har på sig, och om jag passade i det, skulle jag raka av mig halva håret, det har jag bannemig velat ett bra tag, men jag tror ärligt inte att jag skulle passa i det...

aja... Alice Dellal... hon e cool...



   <<<<<<<<-------------- KLICKA PÅ BILDEN!

dom här skorna är seriöst sjukt snygga! punk/teddy skor!



haha

jaja... blocken funkade inte så bra... bilddagboken e ju lite som den är... så när jag vaknade igår morse, hade jag ett gästboksinlägg där det stod så fint som såhär:

"nä jag tjafsar inte och hur kan du kolla min sida varanan minut och du jobbbar ? skumt i såna fall och jävlig störig för du e så jävla full jävla äkel XD hehe äkliga skabb HORA !"

jag vet inte... jag bara skrattade... å skrev och frågade om hon var typ 12 år gammal eftersom hon ju stavade så bra, varpå hon svarade att jag minsann måste vara 12 år ammal efter som jag "spämmade" hennes bilddagbok...

hahaha...

åh just det, hon hade kommenterat två bilder på mig, den ena med nåt om att jag var ful och inte kunde vara svensk, och den andra med att jag skulle "skaffa mig lite skönhet"...

aja... eftersom jag tydligen inte lyckades blocka snorungen, så rapporterade jag det där fina gb-inlägget, så bilddagboken blockade henne från mig, och gav henne en varning.
hade varit roligare om hon blev blockad från hela bilddagboken istället...

nog om det... det var igår... idag är idag....

har varit på stan hela dagen för att jaga kläder till 80-tals festen fredag nästa vecka.
hade planen att se väldigt 80-tals hårdrockig ut, typ läder å svarta kläder osv, men jag trillade bort från det rätt hårt, och in på nån färgglad New York a 'la Blondie look....
överkroppen är redo, men jag vet bara inte vad jag ska ha på mig på benen! antar att kjol är det enda vettiga... så jag måste jaga nån bra... sen vad? strumpbyxor? tights? jag lär ha högklackat iallafall...
och när det gäller skor iallafall, så bör man väl köpa ett par man kan  ha fler ggr, så det lär inte bli ett par rosa iallafall... snarare vanliga svarta pumps... jag som typ bor i sneakers annars...
måste fundera... å googla...

Jenny, du får fan msna nångång! jag behöver hjälp!

idiot?

asså... jag blir så trött...

så här är det va... min dator e igång dygnet runt, vilket innebär att jag är uppkopplad på internet dygnet runt, och det innebär att jag är inloggad på vissa sidor, dygnet runt...

nu har jag tydligen gjort nån liten fjortis på bilddagboken upprörd, efter som jag tydligen glott på hennes bilder varannan minut sen kl 13...
det vill säga, jag klickade på nån bild på bilddagbokens startsida, klickade runt lite i den personens album, sen gick jag till jobbet, förmodligen kvar på den här personens sida.
hon blir tydligen jätteupprörd över detta, och skriver 2 st gästboksinlägg och ett privat meddelande och frågar vad mitt problem är. och varför jag är inne å glor.

hmmm.... om det nu är så hemskt att nån man inte känner, kollar på ens bilder på bilddagboken, varför då inte göra den hemlig? sätt ett lösenord, låt bara vänner få se.
jag fattar inte?
jag tycker bara det e kul att folk kollar, det är väl därför man har en bilddagbok, eller?
orkade inte mer, så jag blockade henne.
jävla omoget beteende.

party party!

nästa fredag, den 12:e, ska jag på inflyttningsfest i Uppsala hos Roseanne!
temat är 80-tal å rock... fett kul!
har värsta planerna! ska dra till Myrornas på torsdag...
egentligen skulle jag jobbat på lördagen den 13:e, men jag har semesterdagar kvar, så jag tar ut en dag då. annars blir det jobbigt...
sen så har jag tagit ut en semesterdag den 27:e oxå, eftersom det e skivmässa i Solnahallen då, och det måste jag på!

okej... hur blir jag skitsmal tills den 12:e? hmmm.....

RSS 2.0