gah

alltid kul att kolla besöksstatistik... det ligger normalt på en viss nivå... sen en dag, har bara antalet skjutit i höjden till typ dubbelt så många som normalt.
vad hände då lixxom?
varför har dubbelt så många kollat just idag? snurrigt...
I wish u would leave a comment!

iallafall... jobbig helg det har varit!!
okej, jag sov typ 3½ timme mellan tors å fre. jag var ledig på fredagen, men tyckte att jag skulle gå upp tidigt för att jag skulle in till stan å shoppa, men kom på sen att jag hade lagt mig så sent, men då var det typ dags att dra... sen sov jag skumt fre - lör, så jag var heeeeeelt död på lördagen... det var helt sjukt!
jag satte mig avsiktligt på solsidan i bussen bara för att jag skulle kunna hålla mig vaken... hade huvudvärk hela dagen, mådde allmänt skit, sen direkt efter jobbet, in till Mosebacke å reggaefesten, drack inte särskilt mycket, själva utefestivalen på terrassen slutade vid 22, så jag tog 22:55 tåget hem, tåget var fullproppat med fjortisar som hade popcornkrig och skrek osv... u know... tur jag hade ipoden å att jag köpt en tidning på pressbyrån...
sen bara gå hem så fort som möjligt... käka mat, gick å la mig å läste lite... så fick hag ett sms 00:26, svarade på det, sen somnade jag tydligen jättefort, för när jag vaknade imorse, hade jag fått ett till sms 00:36... som jag inte hört alls...
sov som en stock å drömde att jag började nåt universitet... det var skumt...

kaos på jobbet hela dagen... datasystemet låg nere de första 45 minutrarna, så fick stå å skriva manuella kvitton... skitdrygt... sen var det asmkt folk hela dagen, så det tog 100 år att slå igenom alla manuella kvitton som sen skulle skickas till kunderna.
och så ber man kunderna skriva namn å adress för att man ska kunna skicka dom ett kvitto sen, så skriver dom så att man inte ser alls vad det står, så man gissar vad det står å hoppas på att det kommer fram...
annars får dom fan skylla sig själva!

thank god för skjuts hela vägen hem sen iallafall!

nu e de snart sovdags, å imorrn e veckans jobbigaste dag... 9:30 - 20:30... blä...
ser fram emot ledig tors - sön iallafall.
kan bli mer shopping då... typ... ropsten... längesen jag var där...
mycket möjligt Mosebacke records oxå... har inte varit där sen dom skulle bygga om... blir intressant!



Britt-Erik e kung!

reggae

yes, imorrn e det Sthlm reggaefest!
kommer bli skojj!
jag å Elin å hennes kompis, å kanske Paulina, men hon e rätt krasslig... å kanske Jonny, men han e oxå krasslig... så vi får se... just nu har jag en biljett till övers...
nån som e sugen? ring! 165:-

idag har jag shoppat lite...
nya jobbskor
nya jeans, typ svarta... fan vad svårt det e att hitta snygga svarta jeans! alla jag hittar är FÖR svarta, ni vet, så det inte ens ser ut som jeans, bara tyg... men Crocker kan man lita på! i alla väder!
helst ville jag ha Lee Norma, men de verkar inte existera längre...
nuförtiden e det ju bara bootcuts å vida jeans som gäller... å det hade jag för 5 år sen typ... jag vill fortsätta med skinny/stuprör. me like!

ja, åsså äntligen hittade jag nånting att handla för presentkortet jag fick av Magnus i julklapp... på LucyFer.
första gången jag var där inne, så fanns det massa schyssta rockiga t-shirtar, men sen försvann allt... och det var bara Ed Hardy å Sinful, och dom gillar jag inte alls...
men idag hittade jag en såndär schysst Amplified Rolling Stones t-shirt, så den blev det. men det var oxå den enda snygga t-shirten som fanns...

åsså köpte jag en mkt snygg rockig t-shirt på JC, en LEE t-shirt, och strumpor.
å en massa konstig mat på ICA på Åhléns... en såndär ICA som har ALLT!
utanför ICA träffade jag oxå en gammal jobbarkompis från min förra butik. han var säljare då, nu är han väktare/butikskontrollant.
fyfan vad tråkigt det måste vara... gå runt runt runt i 8 timmar om dagen... iofs... det kanske är lite action på Åhléns City....

jaha...
nej om man skulle ta å hoppa in i duschen kanske!?

å jag har typ återupptäckt den här låten... den e så bra!

jobb....

min chef kom in å satte sig mittemot mig när jag käkade lunch idag...
jag har ju bara varit provanställd i 6 månader som kassaansvarig, och min prövotid går ut i oktober, och det var bara ett vikariat till september nästa år.

hon jag vickar för, ska säga upp sig, så han ville anställa mig som fast kassaansvarig. :)
vilken känns bra! var lite orolig över att jag skulle behöva gå tillbaka till mitt förra jobb... då hade jag hellre sagt upp mig... faktiskt...
så tydligen har jag gjort nåt rätt :)


happy birthday

idag, eller igår blir det ju, för klockan e över midnatt nu, å det e den 22:a, inte 21:a... hmm... jag e trött...

jag fattar inte att det kunde ta så många år för mig att upptäcka att du en gång fanns. 5 år efter din död.
hade jag vetat bättre... jag kunde sett dig live -99 på Hultsfred.
kanske lika bra att jag inte var där, hade blivit mer irriterad om jag varit där å missat dig...

iallafall... idag, eller igår då... skulle du fyllt år, 56.. men du var 25 ända till slutet.

du påverkade så många!
det är helt sjukt hur många av dagens framgångsrika band, som är fanatiska fan till dig och din musik.
och du var en enkel person, ingen stjärna, du var en stjärna på ett sätt, men du trodde aldrig att du var bättre än nån annan.
du bara lyste så starkt.

du finns ändå överallt, på nåt underligt sätt, du bara dyker upp helt plötsligt. i en sång, i nåt ord nån säger, i en känsla.

usch, jag blir bara ledsen av att skriva detta...
jag är ledsen att jag aldrig fick se dig, allt jag har är videos, musik, bilder... ändå känns du så nära...

du ska veta att du förändrat mig, ända sen den dagen jag såg dokumentären om dig, din otroliga, jag vet inte... aura? bara slog omkull mig, sen dess har du okuperat mina tankar konstant, i allt jag gör.
behöver jag ta ett beslut, funderar jag över vad du hade gjort, vad du hade sagt.

du hjälpte mig igenom en av de svåraste perioderna i mitt liv, hade jag inte kunnat koncentrera mig på dig och allt runtom dig, vet jag inte vad som hade hänt.
du fick mig att stå upp emot min föredetta chef, att bevisa för honom att han hade fel, och att jag hade rätt. något jag aldrig skulle gjort innan.
du fick mig att våga ta steget till en stor förändring, att byta jobb.
visst, jag vill fortfarande inte jobba med det jag gör, men denna förändringen fick mig att må mycket bättre.
du har fått mig att tänka mer och annorlunda på världen, på vad jag gör, på allt!

det här kanske låter jävligt löjligt, men alla som vet vem du var, och hur du har påverkat världen, förstår exakt vad jag menar.

Tack.

självklart e det nåt knas så jag kan inte posta nån bild... men kolla förra inlägget... det räcker...

<3

as it should be...


my girl my girl..

satt å zappade på tv'n, å plötsligt var det Nirvana - unplugged.
spelar ingen roll hur många 1000 ggr man sett den showen, den är alltid så jävla bra, å stämningsfull...

fattar inte att det gått 14 år sen Kurt dog, det e halva mitt liv hittills! det e helt sjukt!
å musiken blir aldrig gammal heller, det är svårt att fatta att dom var som störst i slutet på 80-talet och början på 90-talet, det hörs inte alls i musiken.

måste posta bästa låten från unplugged, å måste köpa Nirvana på vinyl!!!


för övrigt, hittade jag den här sjukt grymma spelningen med Björk & PJ Harvey, så jävla bra!


hur snygg e inte PJ Harvey??

avundsjuk?

jag är...

mamma ringde mig tidigare och berättade att hon hade fikat med en kompis.
dom gick i samma klass eller skola eller nåt sånt när dom var yngre, men umgicks inte, sen träffade dom på varandra som äldre, och har blivit fikabuddys!

iallafall, så, mamma berättade för henne om när vi var i London i maj, å att jag hade fotat en massa Clash/Joe ställen, fast hon kom inte ihåg att de hette The Clash, eller att han hette Joe Strummer, såklart... virriga morsan lixxom...
men hennes vän hade tydligen fattat det endå...
och berättade att hon hade träffat honom på 70-talet i London, hon gillade tydligen punk då, och brukade åka dit å shoppa skivor... gah...
så hade dom suttit på nåt fik, och han hade börjat prata med henne å hennes kompisar, sen hade dom följt med honom till en konsert med The Jam (the Gods of mods för övrigt....) och gått backstage å träffat The Jam... gah igen...

hon hade sett en massa konserter å bla bla orkar inte skriva så detaljerat...
men hon sa att Joe var trevlig, men att dom hade varit väldigt vänstervridna, och bara pratat politik å revolution osv, men ja, inget nytt...

vilket däremot får mig att tänka på fröken Blondinbella... *suck*
jag googlade nåt nyss, å kom fram till hennes blogg... "dansar helst till: The Clash - Rock the Casbah" och nåt blogginlägg tillägnat dom och att den låten var så bra osv blablabla...
och den här lilla fröken är ledamot i MUF!??
det bara känns så fel...
hon står verkligen för allt vad dom hatade och slogs mot konstant.

aja... nu blir jag bara sur... bara därför... ROCK THE CASBAH!!!!!
(humm.. okej... uppenbarligen har Sony blockat alla sina videos på youtube, så det blev en liveversion... men det e väl passande... Blondinbella... YOU MAKE! YOU BUY! YOU DIE! tänk på det!)

jaha...

orkar verkligen inte skriva nåt om URF....
det var kul, massa kul hände, massa kul folk, massa bra musik... fast jag missade det mesta... utom Groundation å Lee Perry (tack å lov)
tror det funkar lika bra å kolla på bilderna jag har på facebooken, tillräckligt beskrivande...

hamnade på Grönan igår å såg Gentleman! det va najs.
satt hemma, älsklingen var med några polare i stan, å han ringde å frågade om jag ville komma in å gå å kolla, så jag gjorde det.
stod på en bra plats bredvid scenen, gungade, mös, kramades, försööökte fota, men min mobil e körd nu asså... går inte alls...
upptäckte att The Clash stått på samma scen för exakt 31 år och 1 månad sen, vilket var lite coolt... jävlar vilket röjj det måste ha vart...

Kan nån fixa en jävla tidsmaskin nån gång eller?!?!?!?!?!?!?

haha han ser ut som Justin Timberlake ju!

kul väder?

jaa... det ska typ regna hela festivalen!... wooohooooo.... not....
jag e glad att vi inte ska tälta iallafall...
det e ju inte som att man känner sig superpeppad just nu direkt... men men... biljetterna e betalda, så det e bara å köra på... fredag kväll ska det iaf bli ok väder, å på lördag med.

just nu e jag iofs supertrött... har varit på stan i ett par timmar, och kommit fram till att jag i fortsättningen ska shoppa själv! man kan inte shoppa med killar, det e helt hopplöst!

måste färga ögonbrynen å ögonfransarna oxå... ååhhh... jag vill sooooova!

snart....

nu ska jag bara jobba i helgen, sen är det semester! visserligen bara i en vecka, men endå! :)

jag har kommit in i en såndär produktperiod igen... dvs jag shoppar en massa krämer å ansiktsrengöring osv, jag får såna ryck ibland... hehe...
jag har verkligen börjat gilla Boots no7 serien, I love it!
annars har jag faktiskt slutat sminka mig, kom fram till det efter förra semestern att det e så jävla skönt att slippa skiten! det e bara jobbigt med smink. jag kör bara på mascara nu, inget annat alls.
min hy har blivit helt sjukt mycket bättre av det oxå, jag märker verkligen en stor skillnad.
dessutom är jag ganska brun nu, så det ser inte så hemskt ut ;P

och jag är i nån shorts/kjol/klänning period nu.
jag som aldrig använder klänning, har köpt en drös, frågan e ju när jag ska använda dom... men det kommer väl nåt bra tillfälle :)
shorts är oxå så jävla skönt, särskilt nu när det e så sjukt varmt ute, å jag får bruna ben av det... hihi :)
jag som alltid sprungit runt med jeans året runt... så, nåt händer iallafall :D

funderar på att köpa mig en iPhone... men jag e splittrad... iPhone eller en ny Ericsson... jag vet inte... mitt abbonemang har endå gått ut, så jag kan ju köpa en 1:- telefon lixxom, å förlänga/byta abbonemang.
hmmmmmmmmmmm..............................

vad mer vad mer... jag vet inte...

ska jobba ensam i helgen... får hjälp av en säljare om det behövs... men det e endå skittråkigt att jobba ensam.
förhoppningsvis e det helt dött iallafall.. så jag slipper stressa sönder mig...
men det vet man aldrig, eftersom det var löning nyligen...

det e verkligen sjukt vad folk har blivit shoppinggalna de senaste åren.
det blir bara mer å mer kunder varje år, det går inte ens att gå i stan en lördag för att det e så mkt folk överallt... kanske därför jag håller mig till att shoppa på internet...

aja... så mkt vettigt hade jag väl inte att säga då...

puss å kram på er, whoever u are...

***************************************************************************************************************************
irriterande...
jag svarar aldrig i telefonen om jag inte vet vem som ringer, så nyss ringde ett nummer, jag kollade upp det på eniro, och det är en antikaffär i Gamla Stan!?
varför ringer dom mig?
å jag e definitivt inte en person som ringer upp å frågar, såvida jag inte vet vem det är efter att jag kollat upp numret... låter skumt för vissa kanske.. men sån e jag.
jaja... dom ringde kanske fel... annars ringer dom väl igen, så får jag väl svara då... kanske... om jag orkar...

RSS 2.0