ojojoj...

alla kvällar blir galna kvällar nuförtiden verkar det som...

jag och I tog tåget in till stan igår eftermiddag, efter 2 stationer började ett säta i vår vagn att ryka som sjutton!
folk får typ panik och springer fram å tbax i gången, själv står jag där och tycker att vi kan ju inte göra nåt förrän tåget stannat ändå, och det e ju inte som att lågorna slår upp i taket direkt...
iaf så slutar det med att vi tar bussen till närmsta tunnelbana och åker till stan på så vis istället.
väl där, möter vi upp fröken E, vi sätter oss på Snaps och börjar dricka.
efter ett tag får vi även sällskap av herr A, hans 2 kompisar och hans lillebror + 1 polare. sitter å snackar å dricker ett tag, sen går vi mot Mosebacke, där det är fullsmockat med folk.
konserten är som vanligt helt vansinnig, massor av hoppande å röjjande å dansande å svettas som fan!
mycket glädje! :D

sen går vi allihopa till Söderkällaren, dricker lite mer, shottar. folk kommer på att vi ska åka å bada, i en pool den här gången, fast inte på något privat område. Nytorpsbadet.
där blir det mest brottningsmatcher i vattnet...
jag gillar verkligen att bada sådär på natten, det e så skönt! särskilt när man kommer från en svettig konsert.

efter det går vi hem till A, lyssnar på musik, dricker mera, softar, pratar osv.
sen tog jag och I en taxi hem, var hemma 2, så jag var relativt pigg imorse.

känns som alla utekvällar med detta sällskapet, eller några ur det iaf, blir helgalna kvällar... varför vet jag inte... jag vet bara att jag aldrig bangar spontanta tokerier nuförtiden :)

hmm...

jag tror att min andra blogg säger mer om mig, än vad denna gör.
genom bilder på allt jag tycker om/bilder jag tycker om, många quotes som jag känner slår mig rakt i hjärtat när jag läser dom.

plus att jag postar där helt otroligt mycket, varje dag, istället för här, nån gång i veckan.

http://shebeen.tumblr.com

ledig...

äntligen ledig i 2 dagar efter 10 dagars jobbande... puh... helt slut..

åkte till Bagis/Skarpnäck igår å gick å drack lite/enheldel på en lokalkrog, med D och B, och en tjej var med ett tag, men drog sen.
vi försökte få trubaduren att spela massa låtar, men han kunde dom inte :S
slutade med att B sjöng Oasis - Wonderwall i mikrofonen, medans trubaduren spelade gitarr bakom... galet... men B var grym på att sjunga! trodde jag inte.

sen gick jag å D hem till honom, jättefulla, och sparkade på lyktstolpar för att dom skulle slockna, men det gick inge bra.. å ramlade i buskar å käkade blad... crazy...

sen sov vi, sen upp å jobba. inte så bakis, mest trött.
donken till frukost :D

kom på att jag inte haft så många hemmahelger senaste tiden... så jag kollade igenom min blogg nu... och shit..
jag har festat varenda helg sedan personalfesten på båten!
sjukt.. trodde jag varit hemma nån helg... men tydligen inte... haha....

sooova...

är vad jag behöver men inte får...

har nu jobbat 6 dagar o sträck, är heeelt jävla slut, kunde inte somna om imorse efter att M gått till jobbet, och idag är ännu en 9 timmars dag, ensam, samma sak imorgon, sen jobbar jag hela helgen, men får äntligen vara ledig mån-tis.
då har jag jobbat 10 dagar i sträck.
jag är så trött att jag knappt vet vad jag heter.

***********************************************************************************************************************************

och du, jag önskar att du inte vore en sådan fegis, för då skulle du kunna få vad fan du vill.
bara så du vet.

åhh...

SLUTA TÄNKA!!!!
Jag gör mig själv galen!
kan inte detta bara lösas nångång? jag trodde det hade gjort det, men tydligen inte!


för övrigt, var på pool/grillfest igår, vilket var skitkul, jag blev som vanligt fullast av alla...
badade gjorde jag oxå.

mådde skit idag... var fortfarande packad när jag vaknade... inge kul å jobba direkt...

2 skitjobbiga jobbarveckor kvar nu tills semestern... 1 ledig dag per vecka... resten utom imorrn, är öppning - stängning oxå... *ryser*

på g...

igår hade vi sjuuuukt sega kunder vid stängning, sista gick typ 20:30, kom iväg från jobbet typ 20:50, vilket innebar att jag missat sista bussen från jobbet, samt bussen som går en bit därifrån.
så jag bestämde mig för att gå till Vega och ta bussen som gick 21:30 och hela vägen hem, men när jag kom dit var det ju en halvtimme kvar innan bussen skulle gå, så jag började gå längs med linjen och tänkte hoppa på nånstans, typ vid Vegabaren eller så...
men det gick mycket fortare att gå än jag trodde, och 21:20 var jag vid Coop, och då tänkte jag att jag lika gärna kunde fortsätta till Handens pendelstation, eftersom mitt tåg hem gick 21:43, och jag var framme vid pendeln typ 21:38, så värsta timingen :)
så var jag hemma typ 22, heeeelt slut, helt jättesvettig, och dödshungrig, och ingen mat fanns hemma...
så jag käkade upp pizzabrödet jag fick till min lunchsallad, och 2 små yoghurtar jag hade i kylen... mätt blev jag då inte..

som ni säkert läst i bloggen så mådde jag inte så jättebra för några veckor sedan, och när jag mår så, så tappar jag aptiten, så jag gick ner typ 3 kg på en vecka, och lyckades på det sättet snabbt nå mitt mål som jag satt till festivalen... fast sen när jag mådde bättre så gick jag upp 1½ kg, sen verkar jag ha stannat på det, så det e ju bra :) lite mindre att gå ner med hjälp av motion och bra mat :)

tanken var att gå ut å gå idag innan jobbet, men det spöregnar, så det blir nog inte så..
det får bli imorrn å på torsdag istället... kanske kanske att jag går med fröken I till Handen efter jobbet idag igen... beror på vädret och om jag missar bussen igen.

jag och Elin var på hiphopklubb i lördags på Mosebacke, å det var jättekul, förrutom att jag blir så trött på alla jobbiga killar som ska dansa med en hela tiden... och aldrig är dom snygga heller... :S
men grym musik var det definitivt :)

har köpt biljetter till mig å M till Hoffmaestro den 28:e :) å det e en tisdag... så man får väl ta det ganska lugnt om man ska orka jobba ensam i hela 3 dagar efteråt... puh.... men efter dom 3 dagarna e jag ledig 2 och sen semester i 3 veckor! woho!!!

nej, dags att göra sig klar inför jobbet, och I ska tydligen bjuda på nåt gott på jobbet... hmm.. får bli en liten bit då så jag inte fuckar upp min bantning då... hehe...

beat it!

sjukt underbart... synd att man missade det... hade varit värsta grejjen att se...


skor!

var på stan idag med mr A... jag skulle inte ens handla nåt, för jag har dåligt med pengar...
men så råkade vi gå in i Adidas affären...
och där hittade jag ett par skor jag trånat efter ett tag... och det var 50% rabatt... så jag kunde inte säga nej till dom... 350:- ...

vissa saker jag oroat mig över i tidigare blogginlägg, har lösts sig idag.
det känns både dåligt och bra.
mer finns inte att skriva om det.

här är mina skor!


todiloo...

är det nån som kikar på min tumblr?

http://shebeen.tumblr.com

har fixat så man kan lämna kommentarer där nu om man vill :)


...

orkar inte gå runt å tänka på det här längre... men jag kan ju inte låta bli! det ockuperar mina tankar konstant.

en anledning är väl att det behövs redas ut, face to face, men det går ju uppenbarligen inte.

skulle ju bara vilja strunta i det å knalla vidare, men det går ju inte heller...

vet inte alls vad jag ska göra... allt känns mest bara blä just nu.


för övrigt var Thåström fantastisk i fredags. jag har nog aldrig sett så många vuxna män gråta på samma gång... haha...
helt underbar var han.

filmade gjorde jag med. här är Die Mauer:


***

depp depp depp....

vet inte vad jag ska ta mig till med allt som hänt senaste tiden.... eller om jag ens orkar göra något åt det... det blir säkert bara skit ändå... =(

*suck*

RSS 2.0