men åååhhhh....

hade ju nyårsplaner, skulle festa med pojken å några kompisar, men så vaknar jag imorse, med fett ont i halsen, kan inte svälja, huvudet är på väg att sprängas, och ont i hela kroppen, troligen feber oxå, men hittade inte termometern.
men jag tänker, skitsamma, jag pallar 5 timmar på jobbet... hmm... blev hemskickad typ halv 1.

halsen är bättre, men huvudet är förjävligt, kroppen likaså...

jaja... får kolla på notting hill på tv ikväll iaf... har inte sett den sen långt innan jag var där, så hoppas jag känner igen mig :)


GOTT NYTT ÅR ALLA!

how bizarre...

konstig dag...
sov skitdåligt inatt, hade värsta sjuka mardrömmen, vaknade och var helt skakig, har känt mig allmänt "off" idag.
gick till affären för typ en halvtimme sen, å när jag går ut genom porten är det som att knalla rakt in i ett krig...
en massa ungar som kutar runt och smäller smällare, och skriker till varandra på konstiga språk som jag inte förstår, ungar som hänger ut genom fönstren och skriker.. helt bisarrt... (stavar man så?)

jag känner för att gräva ner mig nånstans...

ahh...

känns så bra att få va ledig imorrn! även fast jag bara jobbat 2 dagar i rad.. men 2 jobbiga dagar!
så fick jag tydligen ha en ensam kväll ikväll, å en ensam natt, aja... skit i det... jag överlever, jag har ju mina gosiga katter! :)

nu blev det sådär igen.. vet inte vad jag ska skriva...

en kund skällde på mig igår för att han tyckte att jag skulle ge honom en påse, dvs att jag skulle hämta den till honom, fast påsarna låg 1 meter ifrån honom. men han tyckte det var dåligt av mig att inte hämta den till honom... för han var minsann pensionär! (obs att han sa detta efter att han hämtat påsen själv)
herregud... jag svär att jag aaaaldrig ska bli en såndär tjurig å gnällig pensionär!
om jag nånsin blir det, slå mig hårt då!

jag lyfter varor i 8 timmar, jag knappar på en dator i 8 timmar (ibland mer än 8 timmar), jag har ont i ryggen i 8 timmar, ont i fötterna osv osv... jaja nu gnäller jag, men faktiskt... en kund som stått i en kö i 5 minuter, gnäller över att det tar lång tid.
jag lovar, om du som läser detta, nästa gång du står i en kö, ta tid, med mobilen eller klockan eller whatever, hur  lång tid det tar från att du tycker att det e en lång och jobbig kö, tills att du är framme vid kassan, jag lovar att det inte är mer än 5-7 minuter, och vad är 5-7 minuter av din dag? det är 8 timmar av min dag, med kunder som gnäller över 5 korta minuter (minutrar?) heeela tiden...
och i 90% (gissningsvis) av fallen med sega köer, är det pga kunderna, inte pga personalen.
jag fattar inte varför folk inte är förberedda när dom kommit fram till kassan?
dom ska gräva i väskor efter plånböcker, dom vet inte hur mkt pengar dom har på kortet, att det ens täcker summan de ska handla för, dom vet inte hur dom ska betala, dom har 3000:- i 20-lappar, alla vända åt olika håll och skrynkliga...
åhh deras gulliga barn som sparat 1-kronor i ett år för att köpa ett Wii för 2500 kr... för fan! gå till banken och växla innan!

det är mitt jobb att stå där och försöka vara glad och trevlig mot alla, även mot dom som är otrevliga, men du som står i kön och tycker att det går långsamt och det är jobbigt osv, gå då? du har iallafall ett val. det finns andra affärer.
det är jävligt jobbigt att stå där och höra folk sucka och stöna och påpeka att jag borde öppna en kassa till... jo men visst, vänta lite ska jag klona mig!
tror folk att man tycker det är kul att ha en lång kö? det är skitjobbigt och skitstressigt, och jag skulle öppna 10 kassor till, om jag kunde!

nä nu blev jag bara arg!
jävla männsklighet...

annandagen över...

full rulle de första timmarna, sen var det, ja, inte lugnt, kunder hela tiden, men ändå ingen köbildning direkt... inte så mkt hets... mestadels trevliga kunder.

jaha... jag hade huvudet fullt av tankar jag skulle klottra ner här... men nu är dom som bortblåsta...

sovdags kanske...

jag vill åka på Peace & Love nästa år... vem vill följa med?

julafton...

god jul på er alla!

igår jobbade jag ca 14 timmar... dum som jag var så stannade jag kvar efter stängning och hjälpte till med prislappar å sånt till mellandagsrean... hade rejäl skrivkramp sen...
men jag fick iallafall skjuts hela vägen hem sen, så det var det kanske värt då :) men trött var jag!
satt ändå uppe till typ 2 sen och pratade skit på msn och kollade på nån serie.

sen var jag heldäckad till halv 11, då min käre far ringde å önskade mig en god jul.

så nu ligger jag bara i soffan å slappar lite, ska väl röra mig mot Uppsala strax, rätt skönt att slippa stressa iallafall. lär iofs få trängas med folk på tåget...

jaja, ha en bra jul alla!

åh hjälp...

jag är helt slut! jobbat i 12 timmar... sen går ju inte bussarna efter 20:30 typ... så då får man gå en jävla bit till en annan busshållsplats... skulle inte stänga idag, utan slutade 21:00, och då var frågan.. ska jag vänta på dom som låser och åka med i bilen till pendeln, eller ska jag gå den långa vägen till bussen?
eftersom det verkade som om stängningen skulle gå fort, så valde jag att vänta... suck... misstag!
typiskt.. allt annat går snabbt, och sen ska skitlarmet krångla! jag kom hem typ 22:30... stackars min kollega som bor på andra sidan stan.. hon är inte hemma förräns om en kvart typ.. vid 23:30...

ser inte riktigt fram emot att stänga imorrn... men då är det iallafall rätt många kvar med bil.. så då kanske man kommer iväg någorlunda tidigt...
sen tror jag att jag åker till Uppsala lite senare imorrn.. så jag får sova.. stackars Magnus ska jobba på julafton :S så han ska säkert upp runt 6-tiden...

jaja... hans rara föräldrar har gett oss en massa julmat, och en kasse med julklappar till mig :D
så nu har jag käkat skinka å så, skitgott :D alltid jättegott, men sen föräter man sig på skinka i en månad framåt typ...

hela julen känns jättekonstig i år. fattar inte att det är lite mer än ett dygn kvar till julafton.. har inte ens pratat med mamma och planerat inför julen, på typ en vecka... allt e bara skumt...

nåååja... nu ska jag sluta snacka skit...

lär väl skriva nåt imorrn med... antar jag...

mums!

fick pannkakor till middag idag igen :) jag kan inte få nog!

Ida undrade över receptet förrut, här är det: http://recept.nu/1.119143/per_morberg/pannkakor#servings8

vad annars... inte mkt... var lugnare på jobbet än jag trodde... eller så var det bara för att vi var 4 st... blev lixxom inga köer... lustigt hur man ogillar julen mer å mer för varje år.. kan ha att göra med att man jobbar inom handeln?
varje år har jag sagt att det är min sista jul jag jobbar.. men icke...
jaja... det går fort iallafall...

nu ska jag se den där vampyrfilmen som alla säger e så himla bra... "Låt den rätte komma in"
blir intressant :)

förresten...

är det inte sjukt... vi har ingen snö, vi har plusgrader, men det snöar i Californien?

det bevisar verkligen att världen är på väg mot sitt slut, eller en stor förändring.
tänk om 10 år... Sverige kanske har blivit semesterparadis, året runt... hjälp...

och tänk att det blir alltid kaos i Sverige när snön kommer, åtminstone första dagen, trafikkaos osv.. men tänk i Californien? vilket jävla kaos det måste bli där!

det snöade ju även i Las Vegas tidigare. där var dom tydligen tvungna att stänga skolorna!
det skulle typ aldrig hända i Sverige...

http://www.foxnews.com/story/0,2933,469164,00.html

ledig

skönt med en ledig dag innan alla galenskaper före julen... ibland tror jag att männskligheten är galen... eller tror... jag vet!
särskilt på annandagen... fick jag välja mellan att köa kl 6 på morgonen utanför en affär, eller fler... i kylan, för att köpa en tv eller whatever för 1 eller 2 tusenlappar billigare, eller att ligga hemma i sängen å sova på en ledig dag... gissa vad jag skulle ta...
det är verkligen inte värt det, jag skulle aldrig nånsin göra nåt sånt.
och det har inte något att göra med att jag jobbat varje annandag i 6 år, jag tycker bara att det inte är värt det.
å folk är som galna, dom springer in i affären när vi öppnar, dom hoppar över varandra... helt sjukt...
ibland känns det som att folk inte har nåt annat att göra än att köa på reor och invigningar osv.

hur som helst så har jag tokslappat idag. har legat i soffan hela dagen, kramats med katterna, och kollat på en massa serier. det tycker jag att jag är värd.

har däremot lovat älskling att laga chili con carne till honom ikväll, och det har jag inget emot :)

sen är det full rulle fredag - tisdag, sen hem till mamma, i Uppsala på julafton, tillbax till Sthlm på juldagen. åsså e det full rulle igen torsdag - lördag, ledig söndagen :D sen jobba nyårsafton, fast bara till 3... ledig i 2 dagar sen :D

vad ska folk göra på nyår?
jag har inga planer alls, vet inte ens om jag vill ha några planer. kan vara rätt skönt att sitta hemma med pojken, laga nåt jättegott, dricka massa champagne, kolla på film å bara mysa.
antingen det, eller gå på nån fest å bli karatefull... jag vet inte... orkar inte bestämma nåt, det får bli som det blir helt enkelt.

nu ska jag mysa vidare.

hittade förresten en massa videos från Timbuktu i lördags.. här är en... fyfan vad bra det var!


helgen...

där var den helgen slut! kul helg iallafall :D

i fredags var alltså jag, Elin & Andreas och såg Hoffmaestro på Berns, det blev mycket röjjande kan jag säga!
massa svettandes! och jag kommer inte ens ihåg vilka låtar dom spelade... jo några kan jag nämna iallafall...
jag fick en idé att jag skulle röjja så hårt att jag åkte i backen, vilket jag självklart gjorde :D haha, det är precis vad man SKA göra vid såna tillfället...
men det gick bra, åkte i backen med nån kille bredvid mig, han tog sig upp fort, och jag med, man kan ju inte ligga kvar lixxom...
blev iallafall en relativt tidig kväll, hann med sista tåget hem! otroligt nog... 01:22 gick det.

igår blev det Timbuktu, på Berns igen, med bara Elin, det var skitkul det med :D
röjjet var inte lika hårt, men det blev en hel del dansande. och LYCKA! när Chords visade sig på scenen å körde några låtar med Timbuktu. underbart!
tanken var väl att vara kvar på efterfesten sen, men det blev nog lite för mycket vin, att vi drog hem istället, lika bra...

sen satt jag hemma, var kalasfull fortfarande, och kollade på Britney: for the record... ett tag iallafall, sen sov jag som ett barn...

ingen bakfylla idag thank god... mest seg.
kan ju inte säga att jag avundas Elin som jobbade hela helgen...

frågan e ju hur fan det ska gå nästa helg... när jag å Paulina ska gå på minneskonserten för Joe Strummer... sen jobba dagen efter... hjälp...

jaja... nu tänkte jag faktiskt sätta mig å sortera min hårddisk! det kan behövas....

just det... musiknazist som jag är... blev så sur på folk som var på Hoffmaestro! det spelades en massa reggae å sånt innan konserten, och bland annat gammal ska... å folk bara såg helt bittra ut å undrade vad i helvete han spelar för nåt... folk gillar Hoffmaestro, men bryr sig inte ett skvatt om vad för musik dom faktiskt spelar, dvs mycket mycket ska influerat. Jag är verkligen en sån som, om jag gillar en artist, tar reda på vad den artisten själv influerats av, och förstår, och hör influenserna. jag vet inte... folk e trista...

hittade videos från Hoffmaestro i fredags, här får ni se! vi stod dock en bra bit längre fram än vad filmaren här gör..


 

ja ni ser ju röjjet... galet...

 

oh jag hittade en filming från när vi var på Looptroop 1 november... sån jävla grym kväll...

 


mmm....

vanligtvis brukar vi fira våra årsdagar med att gå ut å käka och sen på bio. vi har gått till Strix på Drottninggatan varje år typ, världens mysigaste restaurang med världens godaste mat :D
fast i år kändes det inte som om vi behövde fira särskilt mycket, ingen av oss kände för det, eller hade det ens i åtanke... så jag köpte nya Batman filmen, och Magnus lagade vad jag ville ha till middag, självklart hans bästa pannkakor!

nu hade han hittat nåt recept på internet, där det stod att man skulle ha läsk i pannkakssmeten! typ clubsoda eller liknande, och han hade bara trocadero hemma, så han slängde i det...
seriöst, de godaste pannkakorna jag nånsin ätit! så frasiga å helt underbara!
testa det!

sen är det ju en annan sak att jag inte äter pannkakor som normala människor heller... jag gillar att äta dom helt naturella, utan nånting på, och med händerna! jag vet, det e lite sjukt, har ingen aning om vart jag fått det ifrån faktiskt...
annars är det jävligt najs med nutella och banan!
det fick vi ifrån när vi var på festival i Tyskland, och det i princip bara fanns crepes med olika fyllningar att äta...

jordgubbssylt e sååååå 80-tal.... lol

ja nej nu ska jag softa lite, sen sova, imorrn måste jag till stan å typ köpa nåt nytt... sen ska jag ju röjja satan till Hoffmaestro på Berns!! yay!

7 år...

imorrn har jag och Magnus varit tillsammans i 7 år.. är inte det bara helt sjukt?
7 jävla år! insane!
är det inte vid 7 år som man har en fet kris? vi hade iofs en jävla kris förra året.. det kanske var den då? hoppas det... inga fler såna grejjer... usch...
ibland känns det som om det var igår vi blev tillsammans... ibland känns det som det aldrig funnits nåt annat liv innan... det är ändå 7 år sen som jag flyttade tillbaks till Uppsala från Helsingborg... det är 7-8 år sen som jag levde ett helt galet liv därnere... det känns skitskumt!
jag pratar inte ens med dom som var mina bästa kompisar då, det sträcker sig till en facebook vänskap, och ett grattis på födelsedagen över facebook... typ...

asså 7 år... ska man inte gifta sig snart? ska man inte skaffa barn... för längesen?
jag känner mig lixxom fortfarande 21...

appropå 21...
på förfesten vi var på i fredags, så kom det på nåt sätt fram att min sidekick (Elin ;)) var 87:a, å snubben som bodde där sa: shit vad unga ni är!
varpå jag fnissade å sa att jag e typ äldst i hela rummet... (grabbarna är 83:or) och så sa jag hur gammal jag var... han såg lätt chockad ut och fick fram ett "åh fan".
hahaha
jag borde aldrig sagt nåt... haha... så ung har aldrig nån trott om mig... de flesta brukar gissa på 24... jag klagar inte :D
jag visade leg på ICA i somras när jag köpte folköl... haha....

det är alltså över 10 år sen, som jag å Jenkan cyklade till Liljefors torg varje helg och köpte Eggers av världens bästa kioskgubbe!
undrar hur han har det nuförtiden? skulle inte förvåna mig om han fortfarande har kvar kiosken... han säljer säkert Eggers fortfarande... lömska jävla öl... haha...

Jenny, om du läser detta... vi borde ta en Eggers kväll i Stadsparken i sommar... ;)

ja, var tvungen att lägga upp denna videon, för den e sååå braaaa!


woho...

har fått en tvättmaskin å en torktumlare! nya! gratis! grymt? jaa!!!
har dom inte hemma än bara, måste styra upp lite i badrummet först, behöver bara boka frakt sen så e allt klart :D

hade inte så mkt mer att skriva...
allt e som vanligt, trött... det e hårt att inte få sova ut när man knappt sovit en natt... men jag kan inte skylla på så mycket annat än mig själv, och fredagsnatten var värd. faktiskt... trots att man var sjuk å lite "av", å inte bara jag.

nån som har köpt julklappar? jag har verkligen noll julkänsla, jag å magnus ska inte ens köpa julklappar till varandra i år, så jag ska bara köpa till mamma, och hon vill ha några Leila Bakar dvd-filmer, så det e inte som att det blir dyrt direkt... måste väl bara ta mig iväg å handla dom...
får väl kanske skicka nåt till pappa iofs...
har folk ens fått nån julkänsla i år? känns som om det blir mindre å mindre för varje år... det e lixxom jul om 2½ vecka, det e kunder på jobbet, men inte kaotiskt mycket... nu e jag iofs van vid varuhuset jag jobbade i förrut... som vanligtvis har dubbelt så mycket omsättning jämfört med där jag jobbar nu.. men endå!

det e ingen snö ute, det regnar mest, det e dessutom relativt varmt, förrutom på mornarna...

gah... det känns som om jag inte varit ledig på flera ååår! eller ja... torsdag å fredag, men då var jag sjuk, å sen ute å härjade...

nu känns det som om jag mest babblar...

ciao!

igår...

var på Fasching då å såg Afasi & Filthy, med Elin å Andreas å Martin.
det var kul! fast jag var väldigt "av" hela dagen å hela kvällen oxå... men kul var det ändå!
sov i en mkt skön soffa i några timmar, innan jag vaknade av den där hemska dagen efter törstigheten, som typ aldrig släcks... fyfan... sen var det upp å jobba... var dock inte bakis, men lite trött..
mkt skönt å va hemma å ligga i sängen nu kan jag lova...

planen var att dra till mosebacke ikväll med Magnus, men han har inte kommit hem än från sin kompis, så jag vet inte hur det blir.. jag klagar ju inte om jag får va hemma ikväll, om man säger så...

virus...

men åhh... så störigt...
fick nån jävla länk på facebook, som går till nån video... så står det att jag måste uppdatera min flash... vilket egentligen inte är helt ovanligt att det står... så jag kör på... sen e min dator kaos!
kan inte surfa eller nånting.. så jag sitter i timmar och flyttar över filer från datorn till den externa hårddisken, för att sen vara tvungen att göra en total återställning av min dator.... suck...
virusprogrammet hittade inte ens nåt virus =/

nåja... jag är åtminstone frisk, lite täppt å lite hostig, men annars mår jag bra, tack å lov.

shit...

vad kom alla nya besökare ifrån helt plötsligt?

Jenny, I will tell you, men msn nångång kanske?

har varit helt död hela dagen... bara legat i sängen med laptopen och kollat på filmer och snytit mig... blä..
å nu ska jag tydligen till Mosebacke på lördag å kolla Lord Finesse (hiphop) med Magnus... bara jag inte e för trött å bakis... men jag tänkte iallafall ta det rätt lugnt på fredag.

jäkla massa konserter å grejjer nu i december... måste köpa biljetter till allt oxå...

Magnus lagade värsta goda pastan till mig, och så köpte han glass, vilket inte var helt fel för min hals :)

nå ja... hoppas jag mår bättre imorrn... har hemsk huvudvärk :( alvedon biter inte...

oinspirerat blogginlägg....

tjo!

uhhhhhuh....

jag e sååå sjuk!
jag blir som en man när jag är förkyld, jag blir typ dödssjuk å det e sååå synd om mig!
bara snorar å nyser å fan å hans moster... typ... har sjukanmält mig imorrn, sen e jag ledig torsdag å fredag, å sen har jag ju biljett till Afasi & Filthy på Fasching på fredag, så jag måste ju bli frisk!

så ska man försöka sova! omöjligt...
enda gången då jag verkligen vill sova ensam, e när jag e sjuk, för jag blir så irriterad, åsså måste man snyta sig hela tiden, åsså har man feber å svettas å fryser å då e det bara jobbigt med en annan människa i samma säng som en.

fast samtidigt har jag skittråkigt, vill helst sova, så tiden går snabbare, men det e svårt...

ändå rätt skumt... imorse mådde jag bra, förrutom att jag var trött som vanligt.
ju längre tiden gick in på dagen, ju mer kände jag förkylningen komma... det börjar som alltid... känns som om jag har en massa vatten bakom näsan/halsen. det slår verkligen aldrig fel. känner jag det, så är det kört, då blir jag dödsförkyld.
sen har det bara blivit värre... när jag åkte hem, vid 15, så kände jag fan, nu är det verkligen på g... 3 timmar senare, var det helt klart att jag var förkyld... halv 10 gav jag upp hoppet, fixade ersättare tills imorrn, å smsade min chef om att jag var sjuk.
hoppas det går över fort bara...

nej, sova!

julfest

så var den helgen över, alldeles för fort, och med alldeles för mycket minnesluckor...
jag minns iallafall att jag hade skitkul :D
pratade med en massa folk, kramades med en massa folk, dansade, hade helt kanonkul.

blev glad för oväntade sms på söndagen, glad för oväntade ord...

massor med fina bilder på bilddagboken och facebooken...



för övrigt e jag sjuk.. inge vidare... jag som ska på konsert på fredag... *suck*

RSS 2.0