vinylmässa!

yay!!!
fick precis ett mail om att det är nästa lördag, i Solnahallen. jag visste om det, men hade glömt bort det helt...
oh, måste sätta mig och göra en lista! annars kommer jag aldrig komma därifrån med nånting... det är lixxom alldeles för mkt folk och för mkt skivor, för att det ska funka att bara stå å randomly bläddra igenom dom...

snuvan har blivit lite bättre iallafall, men är rätt så täppt fortfarande, men det känns iallafall så pass bra nu, att det inte ska vara några problem att jobba imorrn :)
däremot har jag absolut ingen smak! det var jätteskumt att äta yoghurt till frukost... bara nån skum konstistens lixxom, ingen smak... trist att äta när man inte känner smaken :S

å tydligen har jag namnsdag imorrn oxå.. det hade jag glömt bort, men så kom det ett gottogram i brevlådan :)

jaja, nu blev jag värsta glad när jag fick veta att det är vinylmässa :D

suck...

är så trött på snor!
är inne på min 3:e toarulle nu tror jag... det tar ju aldrig slut!
min näsa är helt trasig.
vartfan kommer allt snor ifrån?
jag snyter mig, det tar 2 minuter, så måste jag snyta mig igen... tröttsamt...

hoppas det är bättre imorrn.
har iallafall ingen feber, tack å lov... däremot susar det i öronen...

ibland får jag för mig att det bara är allergi, för det lixxom kliar i ögonen. har käkat allergimedicin, men det hjälpte ju inte alls.

skit.

<3



alldeles för längesen som jag såg denna filmen....

sjuk... igen....

fan...
vaknade imorse med ont i halsen. har ändå mått rätt bra på jobbet förrutom halsont.
men så kom jag hem, la mig i soffan, och 45 min senare börjar jag känna att febern kryper upp på mig... har tryckit i mig bafucin, echinacea, å ska slänga i mig alvedon å massa vatten nu tror jag.
å dra täcket över huvudet.

hoppas jag e frisk till helgen bara, har inte råd å va sjuk!

en busschaufför en busschaufför...

jag blir så irriterad på busschafförer... i typ 90% av fallen, så kollar dom inte ens när man visar upp sitt kort... eller i mitt fall, mobilen...
det e typ "jaja gå nu".
så egentligen har jag kunnat planka på bussen varje dag, men inte fan vågar man... man vet ju aldrig när det kommer en kontrollant... nog för att det har hänt mig typ 4 ggr i mitt liv... men man vet ju aldrig...
träffar heller aldrig på kontrollanter på tågen längre... en gång hade jag helt missat att mitt kort gått ut, och fick böta 1200:-... det var ingen höjdare...

jaja... det gör mig irriterad iaf... det är väl ändå deras jobb?

dags igen...

nu har jag börjat sova sådär skitdåligt igen...
i fredags när jag var ledig, somnade jag aldrig om efter att M gått till jobbet, dvs vid 6, men det gjorde inget, det var ganska mysigt att förflytta sig till soffan bara, å slöa med datorn.
i lördags  sov jag iofs till 10, så det var ok.
men igår vaknade jag kl 7, av såklart nån katt som störde mig, och kunde inte somna om... då var det plötsligt inte alls mysigt att gå upp tidigt å slöa i soffan... jag var mest bara irriterad och dödstrött.
och idag... av alla dagar... nån jäkla katt som absolut skulle hålla på å grejja med garderoben.. väckte mig kl 5 =/
ibland vill jag bara slänga ut kattkräken!
tänk va mycket sömn jag skulle fått om jag aldrig skaffat katter! gah!

å idag e ju självklart den drygaste dagen på länge... morgonmöte kl 8, sen jobbar jag ääääända till 20:30.... fyfan...
hade tillåmed helt glömt bort att det var möte, så om jag inte blivit påmind igår, så hade jag förmodligen aldrig ens kollat på schemat, var helt övertygad om att det var 9:30 som vanligt.

hittade även igår mjölbaggar... eller inte baggar, utan larver, i riset... fyfan så sunkigt =(
det var alldeles för sent oxå för att ställa sig och städa, slängde bara ut några förpackningar i ren ångest bara...

måste bli bättre på att städa...

det är så fruktansvärt mycket här hemma som måste fixas, och det ger mig bara ångest...
för det blir ju aldrig fixat... har lixxom varit ledig i 3 dagar, å allt jag gjort är att köra 3 diskmaskiner... *suck*

jag har ingen som helst energi, jag e bara trött, det finns ingen som helst inspiration till att göra nånting.
vill inte ens festa eller träffa folk. allt jag gör är att gräva ner mig i soffan under täcket och känna mig värdelös.

hoppas att det bara är pga vädret, och att det blir bättre när våren kommer...

jag har inte ens någon musikinspiration för tillfället, och det har jag ALLTID haft! något som jag lixxom brunnit för, men inte ens det...
jag lyssnar bara på musik till å från jobbet, och på jobbet, för att ha något att göra.

och jag känner mig så jävla tjock! vågar inte ens ställa mig på vågen :(

gnäll....

åhhhh....

vad jag saknar att rida! :(

saknar att gå ut i stallet, å borsta å sadla å tränsa å rida ut!

faaaaaaaan....

varför sålde jag min ponny? dummaste jag nånsin gjort... varför inte ha ut henne på foder bara? :pucko:

vad säger man....

roligaste nånsin, i Pirate Bay rättegången:

"9.12 Åklagaren undrar när Sunde lärde känna Fredrik Neij och Gottfrid Svartholm Warg. Sunde har inget svar på detta. "När träffades ni första gången IRL (In real life, red anm)?" frågar Roswall. "Vi gillar inte uttrycket IRL, vi föredrar AFK (Away from keyboard, red anm)", svarar Sunde."

(SvD)

hahaha

oxå rätt kul... min pojkvän har gått i samma klass som en av snubbarna, en tjej jag kände i Helsingborg, har varit tillsammans med en annan av snubbarna, och en tredje av snubbarna´s brorsdöttrar hade sina ponnyer i stallet jag jobbade i i Helsingborg, och jag for runt på mängder av tävlingar med dom.

vilka sammanträffanden....

lycka...

detta gjorde mig lite lycklig precis...



det är, för den som inte vet, Coldplay (som jag inte är ett särskilt stort fan av, även om jag inte har något emot dom, men jag lyssnar heller inte på dom) och en av snubbarna i Take That, Gary Barlow.
sjungandes en mkt minnesframbringande Back For Good.

när jag var 12-14 var jag värsta Take That fanet, och dödskär i Mark Owen :D
har icke lyckats fastna för deras nya låtar, men sånt här e alltid underbart... lyssna på publiken!!!

min första konsert var just Take That, Johanneshov -94.

minnen....

när jag kom hem stod jag i sängen och sjöng heeela Babe. hahaha

ännu en dag...

tar aldrig denna vecka slut? på onsdag är det lön, och det känns fortfarande som en evighet dit...

ska dra till jobbet om 35 min, jobba 4 timmar, sen hem å va ledig fre - sön... fett bra....

har iaf planerat min semester! i sommar dvs... eftersom chefen vill veta innan sista februari... är inte det jättetidigt? april brukar det väl va?
men det kanske e mkt pusslande å göra...

iaf... jag hoppas jag får dom veckorna jag valt nu... 23, 24, 31, 32, 33.

v 23 - London med M <3
v 24 - slappa :D
v 31 - ut på landet
v 32 - Uppsala å reggaefestivalen
v 33 - välförtjänt slappande efter festivalen ;P

å massor av morgonpromenader!

vaa???

sanslöst....

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article4429671.ab

bästa...

det bästa som finns e när nån av mina katter kryper upp hos mig, på mig, bredvid mig, under mina ben etc etc... blir helt slappa, och bara drar världens störst suck av belåtelse... det gör mig helt glad :)

Bettan & Smulan är bästa vänner



Alla 3 älsklingar!



Jag å min mys Bella bäbis!


åh...

fortafarande den där jäkla huvudvärken...

vill verkligen att snön ska försvinna nu, å att det ska bli vår!
börjar seriöst sakna morgonpromenader i morgonsolen...

så, ingen fest ikväll, fast jag är bjuden på en, känner inte riktigt för att hålla på å åka runt halva stan när det e jobb å så imorrn.
åsså alla hjärtans dag imorrn, ingen plan, men älsklingen ska väl laga middag för en gångs skull.. jag har ju överraskat honom alla andra år...
å på söndag, middag hos svärföräldrarna! å jag önskade stek å potatis å gräddsås å ärtor osv, sån riktigt klassisk söndagsmiddag.
som man växte upp med... eller jag iaf, käka sånt en hel del söndagar hos mormor å morfar när jag var liten.

mums!

***

tanken var att blogga... men kan inte komma på nåt bra att skriva...

har en jävla huvudvärk.

den här månaden är den längsta nånsin... även fast den är kortast... glöm det jag skrev innan om planer med SL-kort osv... har inte ens råd med ett 7-dagars kort... jag får överleva på sms-biljetter.. kul mobilräkning att betala sen....

:*

det e nu det är värt att ha suttit på jobbet ensam hela dagen i torsdags, som jag var så bitter över...
jag e ju ledig idag istället :D
å imorrn, å på fredag...

egentligen borde jag gå ut å gå till banken, å gå å hämta paket... men jag oooorkar inte... haha... som vanligt!
inte banken iaf... kanske paket... senare... dom lär väl inte va till mig ändå.

kul när jag satte igång datorn imorse, å det kom upp ett meddelande om att start av dator misslyckad, vill du göra en systemåterställning?
vad har man för val?
hoppas det aldrig händer igen...

jag skulle va duktig i söndags, å gjorde 50 sit-ups... åh jag har sån träningsvärk i magen! det gör så ont! typiskt... nu kan jag ju inte fortsätta å va duktig förräns det gått över :S

på lördag e det alla <3-ans dag... då har jag och mitt M varit förlovade i 6 år... crazy shit...
ska jobba å har inga pengar, så det blir väl inget speciellt. kramas är alltid gratis :D

tyckte det var lite kul igår, när jag satt å slösurfade facebook, och om man har en speciell applikation (stavning?), som heter "compare people", så kan man typ rösta mellan 2 olika personer på olika frågor, typ, vem har bäst hår? vem skulle du hellre hångla med? osv osv... å det e kul att se vilka platser man ligger på.
sen så kan folk svara på: would you date this person? och även svara på varför.
så har 39 pers svarat att dom vill dejta mig, och orsaken till detta är 12 st tycker jag är söt, 10 pers tycker jag e het, och 1 person skulle dejta mig för min personlighet...
haha
nu kan man ju inte ta detta seriöst, eftersom personer som jag inte känner kan svara på detta genom att se en bild på mig, men jag är sjukt nyfiken på vem som kan tänka sig dejta mig pga min personlighet...
synd att det e hemligt :P

nej, nu ska jag sluta snacka skit!
tjo!

haha

jag har kommit på värsta grejjen för att spara mer pengar!
 för att slippa köpa ett SL-kort för 700:- imorrn... när jag egentligen inte kommer att behöva använda det så jättemycket de kommande 2½ veckorna...
jobbar bara måndag tisdag, sen ledig ons-fre, så om man kör sms-biljett mån tis, sen köper ett 7-dagars kort och åker lör-tors, så e jag ledig igen i 3 dagar, så kan man köra sms-biljett igen tills den 25:e!
fan vad smart jag e!

suck...

det e den 8:e idag, och jag har inga pengar kvar :( vilken tur i oturen att det inte blev något klubbande i fredags...
jag har visserligen pengar kvar på kontot, men det är ungefär exakt så jag har råd att köpa SL-kort imorgon... fan...
det e 2½ vecka kvar till löning....

nåja, överlevnadsinstinkterna sätter in när det blir såhär fattigt helt plötsligt, då blir jag verkligen expert på att vända på slantar...
det absolut jobbigaste är att lösa vad man ska äta för lunch på jobbet, för hemma spelar det egentligen ingen roll, man kan hitta på vad som helst för stunden.
men till jobbet måste man ha något som verkligen mättar ordentligt, och går jäkligt snabbt att slänga in i mikron.
nu hittade jag 2 burkar soppa i skåpet, vilket inte är ett dugg mättande, man blir hungrig direkt efter man ätit, men jag har massor med ris, så om man drygar ut soppan med ris blir det ju asbra!
nyss gick jag å pantade en massa, å köpte en flaska chili-sås.
funkar kanon när man kommer hem från jobbet, koka ris å ösa på chili-sås. liten variation till makaroner å ketchup :P

det är lite som när jag bodde i helsingborg. då var det verkligen vända på slantarna som gällde... slantarna som jag inte ens hade.
man kanske går ner lite i vikt på kuppen? :P

...

jag tycker min farmor är fantastisk! jag är så imponerad av henne! det blir jag varje gång jag varit där.

96 år är en väldigt lång tid att leva, hon bor visserligen på ett ålderdomshem, men hon har en egen lägenhet där. nog för att hon blir serverad mat och har en massa annan hjälp, men hon klarar ändå en hel del själv.
och fram tills för ca 2 år sedan, så bodde hon ensam i en vanlig lägenhet.

nu pratade hon mest bara finska, men jag tycker det är okej, det tycker jag hon får göra, så mycket hon vill!
så det var tur att pappa var med, annars förstår man ju ingenting...
hon tyckte däremot att jag minsann borde lära mig finska, för det borde ju finnas kurser i Sthlm! haha :D
jag tycker det oxå, dumt att jag levt hela mitt liv med att höra finska, men aldrig lärt mig, jättedumt.
iallafall, så skojjade hon hejvilt, och sjöng finska julsånger :D
inte på nåt konstigt förvirrat sätt, utan för att hon var glad :)

jag tänker döpa min eventuella framtida dotter efter henne, och hoppas på att hon får hennes styrka och envishet.

grattis...

kan ju börja med att gratulera alla som dissade Timbuktu, Spiderdogs å Fasching ikväll...

det skulle börja kl 00:00 och sluta 04:00... nu e jag hemma! halv 3, och då ingår 40 min tåg... och jag kan säga att jag aldrig ens var inne på klubben!
vi kom väl dit typ tjugo i 12, redan då var det kö typ till Burger King (för dom som varit där, så vet ni att det e feeeett lång kö...) och, ca 1 timme senare hade vi knappt rört oss ur fläcken, 1 timme å 40 min senare gav Martin upp å åkte hem, kvar stod jag och Andreas och typ dog... 10 min senare gav vi oxå upp.
och när vi gav upp, var kön om möjligt, ännu längre...
framför oss stod ett gäng finnar, som inte hade en aning om vad dom köade till ens! och då hade dom stått där lika länge som oss... hur orkar man? dom kände inte ens till Timbuktu!

önskar jag stannat hemma å kollat på tv hela kvällen istället... var ju knappt ens peppad på fest, å kände mig skittråkig.
+ att jag tagit på min skinnjackan istället för vinterjackan (pucko!!!)

nu ska jag dö i sängen, imorrn blir det uppsala! en snabbis iaf.

bitterf...a

jag var tydligen ganska bitter imorse, ser jag...
är fortfarande lite bitter, mest pga trötthet, huvudvärk, nackvärk å ryggvärk... har verkligen ont överallt.

å de var så sjukt dött på jobbet... helt sjukt! mkt färre kunder än igår.

fick iaf skjuts till tåget. eller ska man kalla det skjuts? det var mest en massa sladdande i snön fram å tbax över vägen. men jag tycker iofs att sånt är rätt kul :D

har precis tryckt i mig käk, å tänkte tokdö i soffan...
tänker stänga av luren inatt, INGEN får väcka mig, ok? bra...

åhhh...

jag får ju aldrig sova...
varenda gång jag tycker att jag behöver sova ut, så går det åt helvete...
igår började jag kl 13, vaknade kl 7, var helt omöjligt att somna om.
idag hade jag sett fram emot att jobba en kort dag, 13 - 17, men även det gick ju såklart rätt åt helvete, så jag får jobba 9 timmar, istället för 4, och inte fan kunde jag sova längre än till halv 8 imorse.
+ jobba helt ensam hela dagen, vilket är helt värdelöst, då det är jättelite kunder på jobbet, och det finns inte ett skit att göra innanför mitt lilla område.
och det finns ingen som kan byta av mig för lunch :S

å jag lovar, att imorrn när jag är ledig, kommer jag inte kunna somna om när M gått till jobbet... 5:30.... jag loooovar... blä....

åhhh jag blir så trött på detta!!!!
är på riktigt skithumör nu.

grattis farmor

idag fyller min farmor 96! hon är en riktig krutgumma!
skickade ett kort till henne, värsta söta!



pappa ringde för några timmar sen, å sa att han skulle till Uppsala i helgen å hälsa på farmor, så det blir som så att jag åker dit en sväng på lördag, fast jag kommer nog va rätt bakis... men det blir nog bara fram å tbax...
träffar ju pappa typ 2 ggr om året, så man får ju passa på :) å farmor får man verkligen passa på att träffa...

me like!

http://improveverywhere.com/


RSS 2.0