hmmm

känns för övrigt jätteskumt att ha semester! (eller ja, den börjar på måndag, men ändå!)
nu är det liksom sommar helt plötsligt! vad hände med våren?

que?

skulle jag se Ison & Fille igår? jag såg ingenting.. jo, jag såg dom glida runt å dricka öl typ, men jag såg dom aldrig spela...

däremot dansade jag like crazy till allt från house till hiphop, och det var skitkul.
träffade endel intressanta människor med intressanta saker att säga.

kan ha blivit liiite för mkt alkohol däremot... inte bakis idag, men jävligt ur fas... sov länge, men bara ytligt, så det känns som om jag inte sovit något alls.

har för övrigt varit otroligt seg i skallen de senaste dagarna, och känt mig väldigt disträ.

i torsdags hade jag en lunchdate i stan, å shoppade lite... å snackade massa skit typ. det var trevligt.

planen var ju Grönan idag, men det får bli en annan dag.

öh okej?

jag blev tvungen här på kvällen att sparka upp min förkylda och svettiga kropp ur soffan och gå å köpa kattmat.
slängde på mig det som låg närmast, dvs ett linne, byxor å en adidasjacka, sen gick jag.

när jag nästan var framme vid affären står 2 killar, typ jag vet inte... 16 år kanske?
iallafall, så ropar den ena efter mig: Hörru, skaffa dig en BH!
jag typ... öhh.. jag har en på mig? men ignorerar honom och går förbi.
så ropar han igen, hörru du i röd tröja, skaffa dig en BH!

asså? nu ignorerade jag ju honom totalt istället, men vad irriterad jag blir. jag hade ju förfan en BH på mig?
efteråt kommer man på hur man BORDE reagerat...

1. Gå fram till snorungen å trycka upp brösten i ansiktet på honom å fråga om han verkligen inte ser att jag har en BH på mig.

2. Asgarva och säga att han inte kan ha sett många bröst i sitt liv.

3. Gå fram å skrika åt honom att han är en dum jävla snorunge, samt hota honom med stryk. (hahaha) typ: vet du inte vem jag är snorunge? passa dig för fan så du inte åker på stryk!

nu skulle ju aldrig jag göra ovanstående grejjer (såvida jag inte var skitfull på sprit möjligtvis), eftersom jag är en sån mes... men man kan ju alltid drömma ;)

sedan gick jag en lång omväg för att slippa träffa på honom igen, när jag gick över vägen, fast på ett annat ställe... så kommer det nån som visslar efter mig. ingen aning om det var snorungen, jag bara gick.

för övrigt mår jag bättre iallafall, känner att det är dags att ta en dusch å tvätta bort all sjukdomssmuts/svett.

och jag har köpt biljetter till Method Man & Redman på Göta Källare nästa fredag, till mig å Magnus å Patrik (som jobbade med Magnus på giganten för några år sedan).
tror det blir skitkul! efteråt blir det Fasching å Spiderdogs! yay! för mig iaf... vet inte om de andra 2 följer med dit.

blä...

så var jag sjuk igen... förkyld.

i lördags var det personalfest, på en båt, alla giganter i Sthlm, dvs samma fest som förra året vid samma tidpunkt.
helt okej, var röjjigare förra året.

sen skulle vi in på Patricia, men där hade dom bestämt sig för att man måste vara 23 för att komma in... öh... vilken jäkla åldersgräns! 23?
så vissa i sällskapet kom inte in, så vi gick från Slussen till Medis, hann käka världens godaste korv på vägen, sen gick vi till Underbara Bar, som var rätt så najs.
vi satt i ett eget rum, som var typ runt, med fåtöljer längs väggarna, tyvärr ingen musik därinne, men det var mysigt, massa cool graffiti på väggarna oxå.
sen gick vi till Donken å käkade... mest bara för att.. fast det var lixom inte så gott alls... där var det mest kul att sitta å lyssna på pundarna som satt vid bordet bredvid.

sen blev vi hämtade av en kompis till en i sällskapet, som körde oss hem, på vägen blev vi däremot stoppade för fortkörning... å stackars chauffören åkte på 4000:- i böter :S otur.
tur att dom inte verkade bry sig om att vi satt för många i baksätet och ingen (i baksätet) hade bälte på sig...
aja... var hemma vid 4 iallafall.. sov 2 timmar, vaknade, å mådde skit, å hängde i badrummet mest hela morgonen...
sen jobba... var ingen höjdare, särskillt som samtidigt som jag var bakis, så började en förkylning komma, så jag mådde dåligt av det oxå.
sen mot kvällen blev det värre, å jag fick feber, och nu ligger jag här i soffan, har oooont i hela kroppen och bara snorar.
skit.
sjukdagar = mkt mindre i lön... blä.

å nästa vecka har jag semester! lär väl va frisk då iallafall :)

bara måste....

från konserten i december...
undrar om det var till den här låten jag åkte in i moshpiten å ner på golvet?
hahaha....



grymt iaf!

haha nej, det var denna! jag ser det nästan... haha


damn...

känner mig inte alls redo för nån stor personalfest på lördag... alla Sthlmsbutiker, på en båt ut på vattnet i några timmar...
klänningen jag beställt, har inte kommit än, mailade dom i slutet av förra veckan och frågade om den skulle hinna komma, och dom skulle försöka skicka så snabbt dom kan... uppenbarligen går det inte så fort...

jaja... jag har en backup iallafall...
däremot var jag helt säker på att jag hade ett oöppnat paket nätstrumbyxor... som jag köpte innan woodcutterfesten, men kom fram till att det var för kallt för det...
fan... då måste jag åka å köpa det imorrn.... kanske e för kallt för det fortfarande.. men skit i det ;)

ja, en bra grejj då... Hoffmaestro ska spela på reggaefestivalen! yay! så glad jag blev!
fyfan vad kuuuuuuuul! då blir det röj! men jag ska banne mig inte trilla i backen där...
åh jag hoppas verkligen vädret blir bra i år... så sjukt trist när det regnar.

fan jävla skit!

igår låg jag i soffan å jobbade på en ny skiva till jobbet, hade langat upp alla mina 3 externa hårddiskar i soffan, och gick igenom.
min allra äldsta hårddisk, på 500GB, är lite halvdöd, funkar när den känner för det, och vissa mappar funkar inte alls osv, så jag har försökt avveckla den och lagt över typ allt på min allra nyaste 1TB hårddisk.
sen har jag en till 500GB som är typ 1½ år gammal, där jag har allt. all musik, alla foton, massa filmer, massa annat onödigt skit man sparat på sig, sparade bilder från internet, massa textfiler osv osv.
den funkaDE hur bra som helst, och planen var att försöka rensa den lite, för på senaste tiden har den mest liknat en djungel, allt hullerombuller.
men ja...
så sparkar jag ner den från soffan... idiot... så nu lever den lite halvt, surrar väldigt bittert, och vill inte bekänna sin existens för min dator.

det känns verkligen skit!
musiken å filmerna, fine, dom går att fixa igen, men alla foton! foton från festivaler, London, annat skit... för fan!
det är nu man är glad över att man laddar upp så mycket på facebook och bilddagboken.
visserligen långt ifrån alla, och självklart bara alla "fina" bilder... men åååhhhhhh....... jag känner för att lägga mig under täcker och gråta en skvätt.

det är ju iofs inte första gången det händer.... hade en annan förr som dog, men den var det bara musik på.
och när min stationära dator la av, typ... -05 kanske? så har jag sparat båda hårddiskarna från den, i förhoppning om att kunna rädda de foton som finns på dom... men jag har än så länge inte gjort något åt det, frågan är om dom ens fungerar längre...

jaja, jag är en idiot... klart slut!

ojoj...

har suttit och gått igenom hela min blogg de senaste dagarna... intressant...
vilken annorlunda person jag var i början av förra året.

Länna har verkligen förändrat mitt liv, mycket.
jag ska nog vara väldigt glad över att jag jobbar där, istället för att vara kvar i Kurvan, för jag mådde verkligen inte bra där.

thank god...

självklart har jag varit ute idag igen, i en timme, gjort alla övningar, druckit min proteindrink... jag är så duktig :)
bara det fortsätter så...

85 dagar kvar till reggaefestivalen, så det e bara att köra på.

as it should be...

kund inte somna om imorse, och gav upp halv 7... skulle upp 8:45 egentligen.
så jag gick en morgonpromenad på 45 min, sen gjorde jag 50 sit-ups och gjorde 2 armövningar, 3x15, med mitt gummiband.. haha.. töntigt... men är man för lat och snål för att gå till gymmet, så är man... funkar lika bra.

sen tog jag en dusch, och drack en proteindrink till frukost.
så har jag mått toppen hela dagen, och varit pigg och på bra humör.

så borde alla dagar vara, men tyvärr är det ju inte alltid så att jag vaknar så tidigt och är på motioneringshumör...

imorrn ska jag köra igen, bara det inte regnar :S jag vägrar gå ut om det regnar... det är inte kul :(

men men, ska njuta ordentligt av mina 2 lediga dagar nu :)

puss puss

måndag

måndag idag ja... å vi alla vet vad det betyder... nystart av whatever diet man började med förra måndagen... å måndagen innan det... och som man sedan totalt misslyckades med fram till söndagen...

men ny vecka! nya tag!

jag ogillar verkligen följande scenario.

jag: när ska du gå upp imorgon? (ställer mobilen på väckning till oss båda)
M: hmmm.... 5:20, jag ska bada
jag: okej (ställer hans, sen min egen på 7:45)
klockan ringer 5:20, jag stänger av, och puttar på honom för att se till så han är vaken, och vänder på mig för att fortsätta sova.
sen kommer det:
M: ställ klockan på 5:50, orkar inte bada
jag ställer klockan under suck å stön
M: nej, 5:45
jag suckar å stönar ännu mera och ställer klockan på 5:45
klockan ringer 5:45, jag upp å stänger av den, puttar på han, vänder på mig och fortsätter sova.

blä säger jag... ska verkligen se  till att han börjar ställa sin egen mobil på väckning...
å just precis när jag skrev detta, fick jag ett sms där det stod: Älskar dig!

oh :)

I like!

jag gillar det lite, att jag inte har skrivit något på 5 dagar, men jag har uppenbara trogna besökare som kollar varje dag ändå :)

hur som helst så måste jag ut i regnet å ta mig till jobbet nu, men jag loooovar att skriva något om mitt fantastiskt intressanta liv snarast! :P

back to normal...

det tog ett par dagar.... men nu känner jag mig normal igen...
kan ha varit det mest vansinniga valborg nånsin... tur att jag tog ledigt 1 maj, hade nog inte riktigt pallat jobba då faktiskt.

nåja, dags att glömma, och gå vidare. jobb imorrn, och jag har varit ute på powerwalk idag igen, har varit lite dålig på det senaste tiden... däremot blev det en hel del promenerande på valborg, som alltid i uppsala.

ska bara jobba 4 veckor till, sen har jag 2 veckors semester :D underbart!
däremot blir det nog inget London då =/ har inte lyckats spara ihop några pengar... tråkigt... men kan kanske ta det senare, i augusti kanske?
så de 2 veckorna får nog bli motionsveckor bara, städa, fixa trädgården osv...
kanske grillfest?

japp, nu ska jag gå å handla så jag kan fixa nån lunch till imorrn, det lutar åt ceasarsallad. mums!

tjo!

oj oj oj....

sinnessjuk valborg...
hade kanonkul, tills vi åkte hem mot sthlm igen, där hamnade vi mittemot en tjej å en kille som bjöd på vodkashots... sen har jag blackout... totalt...
dom ville få med oss på fest på gärdet, men det kanske var lika bra att vi inte följde med....

det nästa jag minns är att jag lyckas låsa mig ute.... av nån anledning skulle jag gå ut, tänkte att jag låser inte dörren, men missar totalt att dörren till trappuppgången är låst... tack å lov hade jag mobilen i fickan, så jag ringde M  som var hos en kompis, så han fick komma hem igen, så jag kom in... tur att han hade nycklar....

shit alltså... jag har iiiiinget minne av att jag åkt pendeln hem, gått från stationen hem, och min väska och jacka låg på verandan....

ja, åsså ville nån prata med mig på msn senare, och jag kunde absolut inte forma några som helst vettiga ord.... helt sjukt...

jaja.... glad att jag inte gjorde nåt jättedumt, och att jag inte gjorde bort mig för fler personer än min pojkvän.....

oh my god...

RSS 2.0